Křest tahače s jedničkou na kapotě úřadujícího šampiona Adama Lacka z Buggyry se neobešel bez střepů. Snad Buggyře přinesou štěstí v nové sezoně, do které nejlepší evropská trucková stáj půjde i s novým britským pilotem Oly Janesem.

Roudnická partička zahájila okruhovou sezonu úterními testy na autodromu v Mostě. Lacko tady představil svůj upgradovaný tahač s jedničkou na kapotě, kterou po zisku titulu vyměnil za oblíbenou pětapadesátku.

„Kolem čísla jsme vedli dlouhé debaty a nakonec jsme se rozhodli pro jedničku. Nikdy jsem s ní nejel, tak uvidíme, jestli mi přinese štěstí,“ usmívá se obhájce evropského titulu Lacko, který loni vybojoval premiérový triumf v kariéře. Mimochodem – s číslem 1 jel v roce 2009 současný šéfkonstruktér Buggyry David Vršecký a titul dokázal obhájit.

„Adam bude chtít obhájit titul, ale nebude to mít zadarmo. Nerad se nudí a myslím si, že letos se nudit rozhodně nebude. Konkurence bude silná,“ mrká manažer týmu Jan Kalivoda.

Kromě Lacka budou ve startovním poli ještě další tři šampioni. „Bude to nabitější než loni, přibyli další závodníci, auta budou kvalitnější. Bude to zajímavý šampionát,“ uvědomuje si Lacko, který od týmu dostal za titul zlatou helmu a od sponzora obytný vůz.

Šampion bude mít nového zahraničního parťáka. Letošní dvojkou týmu bude britský nováček Oly Janes. „Netajíme se nejvyššími cíli, ale letos jsme odstoupili od ambic v týmech. Olyho nechceme stresovat výsledky. Pro něj to bude premiéra v evropském šampionátu a bude mít dost starostí sám se sebou. Věřím, že to bude dobrá spolupráce,“ doufá Kalivoda.

Devětadvacetiletý rodákz Bristolu závodí na britských ostrovech od roku 2010. Spolupráci s Buggyrou navázal před pěti lety.

„Buggyra je nejlepší tým v Evropě s nejlepším pilotem. Chci se posunout dál a jsem rád, že se můžu zlepšovat a sbírat zkušenosti právě tady,“ svěřuje se Janes. „Evropský šampionát je pro mě vrchol truckového závodění. Když jsem byl malý kluk, tak pro mě byli truckeři hrdinové, a teď s nimi budu závodit. Bude to výzva. Adam je dobrý kluk a myslím si, že nám to bude fungovat.“

Brit nahradí ve druhém voze Vršeckého, který loni pomohl Lackovi k individuálnímu titulu a společně ovládli i Pohár konstruktérů. Letos se Vršecký bude plně soustředit na vývoj nového speciálu. „Dlouhodobě chceme postavit nové auto, ale stále jsme to odkládali. Letos jsme to spustili. Chceme pro Adama lepší, rychlé a úplně nové auto bez kompromisů,“ prozrazuje Vršecký.

Pokud to půjde podle plánu, mohla by Buggyra otestovat nový stroj při zářijových závodech v Mostě. „Bylo by to fantastické mít v Mostě tři auta. Ta možnost tady je, ale nechceme dělat kompromisy. Jsme teprve na začátku a může se stát cokoliv,“ zdůrazňuje Kalivoda.

Šampionát odstartuje na konci května v italském Misanu. Kromě nejprestižnějšího evropského seriálu se Buggyra zaměří opět i na mistrovství Číny, kde bude Vršecký obhajovat titul ve voze s novým čínským motorem. Paralelně pak probíhají přípravy na Rallye Dakar.