Závodní tahač řízený dvojnásobným evropským šampionem Davidem Vršeckým chce i za pomoci „magických třináctek" překonat světová maxima na 100 kilometrů, 100 mil a v hodinovce.

Rekordní představení je nachystáno na 13. dubna 2013. Program akce bude zahájen v pravé poledne a ve 13.00 vyrazí David Vršecký na trať. To jsou ty zmiňované „magické třináctky".

Zklamáním pro fanoušky ze severu Čech nemusí být ani fakt, že se revoluční pokus neuskuteční na domácím okruhu Buggyry v Mostě, nýbrž na německém Lausitzringu nedaleko Drážďan. Cesta tam ale trvá pouze hodinu a půl, z Ústí nad Labem měří 140 a z Roudnice nad Labem přibližně 160 kilometrů.

Podle propočtů roudnický pilot absolvuje v kabině závodního speciálu Big Boy 01 při délce okruhu 5 800 metrů během hodiny třicet kol.

K překonání světových rekordů je nezbytné vyvinout minimální průměrnou rychlost 170 km/h. V praxi to znamená, že v některých případech překročí ručička tachometru dvě stě! A právě tato skutečnost se podepsala na volbě trati.

„Bohužel okruh v Mostě nepřipadal od samého počátku v potaz. Jeho profil je pro světové rekordy nevyhovující, to snad pochopí každý," řekl dvojnásobný mistr Evropy, jenž se těší na změnu.

„Nebudu si sice muset hlídat ve zpětném zrcátku soupeře, na druhé straně se snad každému špičkovému jezdci několikrát v průběhu kariéry stalo, že nezajel nic moc, ale přesto vyhrál na základě chyb soupeřů. Tady se posadím do auta a hodinu to bude jenom o mně, technice a pneumatikách. Ideální varianta spočívá ve vyvinutí potřebné rychlosti a jejím dalším udržování. Náš sport je ale opravdu hodně nevyzpytatelný."

Buggyra překonávala rekordy už v minulosti, avšak až nyní budou mít punc oficiálnosti. „Tenkrát jsme na poslední chvíli měnili místo konání rekordu, takže jsme nestihli vyřešit veškeré formality. Letos děláme na všem s předstihem," ubezpečil týmový manažer Jan Kalivoda. Dohlížet na regulérnost pokusů budou komisaři, kterým už podle tiskové zprávy byla odeslána oficiální přihláška o historický zápis.

„Závodní tahače mají povolenou maximálku 160 km/h přes dvacet let. Za tu dobu udělala technika několik obrovských skoků kupředu. Proto jsme si řekli, že nebude od věci vyzkoušet, kam až by se mohla posunout maximální povolená rychlost v dnešních podmínkách. Podle našeho názoru se jedná minimálně o zajímavé téma k diskusi," řekl technický ředitel stáje Robin Dolejš.

Buggyra původně plánovala i pokus o překonání světového rekordu na 500 kilometrů, avšak kvůli pneumatikám od něho upustila. „Podle našich improvizovaných, ale celkem přesných propočtů a zkušeností víme, že pneumatiky tak extrémní zátěž nevydrží," řekl šéf mechanik Vojtěch Loupal.