„Pamatuji si na dlouhé táhlé stoupání hned na začátku. Je to okruh hodně o adrenalinu," vzpomíná David Vršecký, momentálně nejlepší český jezdec v seriálu mistrovství Evropy závodních tahačů, na autodrom Red Bull Ring.

Po deseti letech se tam totiž o víkendu šampionát pět a půl tunových monster opět vrátí.

Red Bull Ring, v minulosti známý rovněž jako Zeltweg či A1 Ring, je vedle Istanbul Parku jediným okruhem, na kterém nevyhrála roudnická Buggyra doposud jediný závod. Nejlepšího umístění dosáhl v sezoně 2002 Gerd Körber, když dojel na druhém místě. O rok později zradila Gerda s Davidem turbodmychadla.

„Na ten závod hned tak nezapomenu. Nejdříve jsem prorazil pneumatiku, přesto se mi podařilo dojet Adama Lacka. Pak ale odešlo turbo a bylo po nadějích," vzpomíná David Vršecký.

Dvojrozhovor s Vršeckým a Lackem si přečtěte zde:

Závody v Rakousku budou podle něj o chladné hlavě a správně zvolené taktice. „Všichni se budou chtít předvést, z přemíry snahy ovšem pramení chyby," myslí si čtvrtý muž průběžného pořadí mistrovství Evropy.

Nestandardní délka okruhu  se podle Vršeckého projeví jak v měřeném tréninku, tak v obou pohárových jízdách. „Délka je ve srovnání s jinými okruhy takřka poloviční. V měřeném tréninku se tak může vejít do jedné sekundy klidně deset jezdců."

Jednoduché to nebudou mít truckeři především v závěrech bodovaných jízd. „Jede se dvacet kol, je proto pravděpodobné, že brzy začnou ti nejlepší dojíždět pomalejší jezdce. Bude to hodně o předjíždění a každý předjížděcí manévr s sebou nese jistou dávku rizika. Nevylučuji, že konec závodu bude připomínat spíše slalom než  klasické závodění."

Do Rakouska se chystají i další dva čeští jezdci. Adam Lacko z židovické stáje MKR, který je momentálně se svým renaultem šestý a Frankie Vojtíšek z Jablonce nad Nisou. Ten má na svém kontě zatím pouze dva body a je celkově po třech závodních víkendech šestnáctý.