Už příští rok se v mistrovství Evropy okruhových tahačů znovu objeví slavné jméno Koloc. Dvojnásobný šampion Martin Koloc neohlásil comeback, závodit v barvách roudnické stáje Buggyra Racing budou jeho dcery – patnáctiletá dvojčata Aliyyah a Yasmeen.

Obě dívky zběhly k motorismu od tenisu. Aliyyah, která v rámci projektu Buggyra Academy už několik měsíců tahač testuje, nastoupí k prvnímu závodu po dovršení šestnácti let.

„Aliyyah poprvé pojede v červenci na německém Nürburgringu,“ odtajnil mentor týmu a otec dvojčat Martin Koloc. V akci ji tak uvidí i domácí fanoušci na okruhu v Mostě o posledním srpnovém víkendu. „Yasmeen bude zatím plnit úlohu testovacího a exhibičního jezdce,“ doplnil Koloc.

LACKO MÁ DVA ÚKOLY

Jedničkou týmu zůstává Adam Lacko. Mistra Evropy z roku 2017 nově doplní osmnáctiletý francouzský talent Téo Calvet. „Vedle Adama máme tři mladé pušky, se kterými se budeme posouvat do dalšího desetiletí,“ těší se Koloc. „Adam bude mít příští rok dva úkoly. Zajet dobrý výsledek a sbírat body a za druhé zajíždět referenční kola pro mladé jezdce,“ prozradil Koloc.

Britský pilot Oly Janes, který byl Lackovým týmovým kolegou poslední dvě sezony, se bude v příštím roce věnovat zejména britskému mistrovství okruhových tahačů. K vybraným závodním víkendům ale nastoupí za tým Buggyra opět i v ETRC.

Na víkendové akci na mosteckém autodromu, kde Buggyra oslavila 50 let od založení značky, zástupci týmu oficiálně potvrdili, že po odchodu Martina Kolomého nasadí do lednové Rallye Dakar jeden kamion s Martinem Šoltysem, a premiérově buggynu, kterou bude řídit pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek Josef Macháček.

Buggyra slavila 50 let značky. V Mostě ukázala celou svoji flotilu.

DAKAR NA CELKOVÉ UMÍSTĚNÍ

„Letos sice o beduínovi nehovoříme, což ale v žádném případě neznamená, že se chceme jen zúčastnit. Budeme cílit na konečné umístění. Věříme, že by mohlo dopadnout dobře,“ řekl Koloc, od letoška majitel týmu.

Buggyra se hodlá prosadit i v rozvíjející se kategorii SxS. Ve Španělsku, kam přesunula offroadovou sekci týmu, postavila novou buggynu Can – Am Buggyra MK50 XRS. Šéfkonstruktér David Vršecký vycházel při stavbě premiérového speciálu z vlastní zkušenosti, podle které není při vývoji nového auta větší chyby, než je spěch.

„Věděl jsem, že stavím buginu pro excelentního jezdce, který zvládl kategorii čtyřkolek, nemá proto problém s jakýmkoli povrchem. V případě konstrukce auta nejsem svázán omezeními, předělávám závodní speciál pro pouštní potřeby s tím, že Pepa bude disponovat sice neprověřenou, leč přesto špičkovou technikou,“ prozradil šéfkonstruktér týmu David Vršecký.