„Cením si toho stejně jako titulu,“ přiznal svržený šampion. „Na začátku se nám o tom ani nesnilo. Po dvou závodech jsem byl kolem pátého místa a postupně jsme se začali posouvat nahoru, až jsme se dostali na druhé místo, které se nám podařilo udržet až do konce. Takže super.“

Adame, co se vám honilo hlavou, když jste měsíc před sezonou musel na operaci břicha a nevěděl jste, co bude? Říkal jste si, že je obhajoba pryč?
To ne. Šel jsem závodit i s tím rizikem, že by se mi mohlo něco stát. Šel jsem bojovat, nechtěl jsem sezonu nezahodit. Dva tři víkendy jsem si hodně vytrpěl. Jde vidět, že to přineslo ovoce. Jsem hodně spokojený.

Kdy jste jel zcela fit?
Ani dneska nejsem úplně fit. Čtrnáct dnů zpátky mě to zase chytlo a byl jsem na pohotovosti. Pořád to bolí.

V čem vás to při závodě limitovalo?
Já na to v autě nemyslím, ale kolikrát to pak večer hodně bolí. Doktoři říkají, že když tomu nedáte půl roku klid, tak je to průser. My jsme ten půlrok závodili. Tak teď se to snad zahojí.

Věděl jste, že Hahn je letos neporazitelný?
Hahn přijel na první závody do Misana a řekl: Postavil jsem takové auto, že vám budu dávat vteřinu. A dával až do konce sezony. Byl neporazitelný. Zkoušeli jsme to všemožně. Podařilo se nám ho porazit doma v Mostě, když pršelo. I to počasí mi nepřálo. Zapršelo jen jeden jediný den, naštěstí na domácí půdě v Mostě, tak jsem toho využil.

Letos jste se nemohl opřít o týmového parťáka Davida Vršeckého. Nováček Oly Janes zatím sbírá zkušenosti. Bylo to hodně znát? 
Když jsme jeli s Davem, tak jsme se mohli hlavně poradit s nastavením auta. Na trati to s ním bylo příjemné, když jsme se míjeli, tak jsem věděl, že mě nevystřelí. Při předjíždění mi tam nechal místečko. Je to pomoc, ale není to výhra. Samozřejmě chybí, ale musíme se s tím poprat. Má teď jiné povinnosti.

Vršecký staví nové auto, věříte, že s ním dokážete konkurovat Hahnovi?
Doufejme. S autem musíme něco udělat. Jestli to bude na starém nebo na novém, to se uvidí. Doufám, že nové auto bude lepší a rychlejší a že budeme porážet Hahna. Hlavně musí být měkčí. Pak musíme udělat něco s motorem, protože ostatní hodně poskočili. Je tam plno drobností a možností, abychom měli velký rozptyl v nastavení. Teoreticky víme, jestli to bude fungovat, to se uvidí až při testování.    

Sledujete stavbu nového speciálu?
Z Prahy do Roudnice to mám kousek a není problém tam zajet a podívat se. Ale zatím se toho moc neděje, takže není co sledovat (úsměv). Doufám, že přes zimu za to kluci potáhnou.