Sobotní start třetího podniku evropského mistrovství FIA GT3 nebyl pro českou dvojici Matzke – Navrátil příliš úspěšný. Závod rozjížděl Jiří Navrátil z osmnácté pozice, ale hned po startu se propadl o pět míst dozadu.

Když vedení závodu povolilo střídání, vůz Audi R8 LMS ovládl Martin Matzke a zahájil stíhací jízdu. Během několika kol dokázal postoupit dopředu až na konečnou 14. příčku (1:02:21,411). Na body to však nestačilo.

„Jirkovi se start moc nepovedl. Já jel v silnější skupině, ale i tak jsem se dokázal probojovat až na čtrnácté místo. Tento okruh mám rád, tedy až na první zatáčku, která tu v minulosti nebyla. Nejvíce se mě dařilo v zadní části, kde jsou esíčka. Předjel jsem i takové jezdce jako je Klaus Ludwig, což mě potěšilo, ale na body jsem nedosáhl,“ řekl zklamaně jezdec Martin Matzke.

Druhá posádka týmu Rosberg, Armindo – Campanico, dojela na pěkném čtvrtém místě s časem 1:01:29,393. Zlato v Oscherslebenu patřilo posádce Accary – Rodrigues na voze Aston Martin DBRS9, čas 1:01:21,385.

Ani v neděli nedosáhla česká posádka na body. Závod rozjížděl Martin Matzke ze sedmnáctého místa a během první poloviny dokázal vybojovat šest pozic. Před startem to vypadalo na mokrý závod, ale nakonec se jelo na suchých pneumatikách.

„První tři kola jsem jel opatrně, aby nedošlo ke kolizi. Další kola jsem dotahoval a do střídání jsem byl jedenáctý. Jsem zklamaný z Jirky. Myslím si, že mohl závod dojet lépe,“ řekl po skončení Martin Matzke. Výkon druhého jezdce tak bohužel stačil pouze na desáté místo.

„Na polomokré trati byl závod hodně divoký. Martin zvládl skvěle první půlku, já v druhé zajížděl konstantní časy, z čehož jsem měl radost. Bohužel mě předjela rychlá skupina, a také jsem měl problém s řazením.

Z desátého místa mám ale obrovskou radost. Je to pro mě zatím nejlépe zajetý závod,“ dodal Jiří Navrátil. Druhá posádka týmu Rosberg (Armindo – Campanico) skončila druhá.

„Výsledky, kterých jsme dosáhli, se daly očekávat vzhledem k tomu, že dvojice je nevyrovnaná. Auta jela výborně, tým Rosberg funguje velice dobře, mechanici jsou sehraní. S výkonem Martina jsem spokojený. Jirka jel na hranici svých možností, ale bohužel každý má hranice někde jinde, a to se projeví na konečném výsledku. Tuto situaci budeme muset řešit,“ prohodil manažer Martin Matzke starší.

Dalším podnikem, na který se roudnický jezdec chystá, je závod německého mistrovství ADAC, který se jede na okruhu Lausitzring 4. července. V tomto seriálu jede Martin Matzke s německým pilotem Normanem Knopem. (km)