O novince, kterou musí mít ve voze každý pilot, který pojede závod evropského šampionátu, rozhodlo vedení FIA a to i přesto, že truckracing doposud patří do kategorie relativně bezpečných disciplín motoristického sportu.

„Po nárazu má hlava tendenci jít dopředu. „Hans“ prostřednictvím něčeho připomínajícího karabinky chrání hlavu v mezích možností před nekontrolovaným pohybem,“ říká na webu roudnické stáje David Vršecký, který nové zařízení otestoval ve francouzském Nogaru.

„Moje pocity byly poněkud rozpačité. Naštěstí jsem v tom nebyl sám, stěží proto mohu být obviněn z rozmazlenosti. Řekl bych, že ve formulích a závodech cestovních vozů má toto zařízení přece jen větší význam. Jedná se o lehčí auta, která svodidla zastaví, v případě skoro šestitunového trucku je to přece jen komplikovanější,“ myslí si třetí muž loňského pořadí evropského šampionátu podle něhož „Hans“ omezuje výhled z vozu.

„Člověk si časem zvykne. A pokud toto zařízení zachrání jediného jezdce před těžkým zraněním, případně před smrtí, má své opodstatnění,“ dodává Vršecký.