Poslední příklad, jak znepříjemnit život soukromému týmu, byl k vidění tento víkend na závodech v Misanu. Dokonce se na něm pohádali dva bývalý kolegové z týmu David Vršecký a Gerd Korber.

Co se Davide vlastně stalo?
Gerd nevybíravě najel na doposud vedoucího mého spolujezdce z týmu Markuse Bosigera. Přitom se mohlo v klidu dojet a my mohli předčasně slavit titul evropského šampiona. Po závodě jsem si to s ním vyříkal a on jen: „Sorry, já už neměl kam jet.“ On si k nám do zázemí ještě chodí, jak do svého týmu pro jídlo a pití. A pak udělá tohle. Myslím si, že už k nám nepřijde. Skončili jsme s ním.

Jenže pak přišel ještě zásah shora a místo diskvalifikace Korbera byl paradoxně penalizován Bosiger. Nad tím lze jen žasnout. Jak vám v té chvíli bylo?
Je to těžké závodění, ale nakonec je velké zadostiučinění, když vyhrajeme a nikdo už s tim nic nemůže udělat.

Bosiger po závodě hovořil o tom, že truckům vládne španělská mafie. Co vy na to?

Chápu Markuse, že byl rozčílený, ale takle zase mluvit nemůžeme. Přesto útoky, které musel Markus schytat postupně od Albaceteho a pak od Korbera, měly být potrestány. Nakonec bylo vše obráceně. Snaží se nám to znepříjemnit. Ale nás to posílí, nesmíme se rozbrečet, ale stále jim ujíždět.

Poslední závod se jede ve španělské Jaramě, kde je doma právě druhý v pořadí Antonio Albacete. Co od závodů očekáváte?
Bude to mela, bude o čem mluvit a psát a video bude určitě veselé (smích).

Vám už nikdo nemůže vzít konečné třetí místo, takže budete v Jaramě v klidu?
Pro mne to je perfektní situace. Do posledních závodů půjdu bez tlaku. Horší než třetí být nemůžu, naopak je ještě malá šance na druhé místo. Důležité bude, aby Markus udržel pro Buggyru titul.

Vraťme se ještě k Misanu. Jak se vám zamlouvala změna směru jízdy na okruhu v Santa Monice? Poprvé se zde jezdilo klasicky, tedy po směru hodinových ručiček.
Z nudného okruhu se rázem stala atraktivní závodní dráha. Dříve jsem tento okruh označoval za jednoduchou placku. Dnes jsem ze změny nadšený, jedná se jednoznačně o krok kupředu. Nakonec nikdy se mi zde nedařilo a nyní si odvážím první vítězství.

Trať se současně prodloužila a řada zatáček prošla úpravou, že?
Ano, jen cílová rovinka zůstala stejná. S úpravou rázem přibyly minimálně dvě až tři pasáže, kde se dá nově předjíždět. To je další plus. Je tady dost zatáček, kdy při plném brždění se zatáčí, což je velice technicky náročné.

Vidíte na změně také něco negativního?
Jediným mínusem je pozice na startovním roštu. Startující z prvního místa má totiž horší výchozí pozici než druhý. Do úvodní zatáčky vjíždí zvnějšku. Všichni jsem se shodli, že bychom chtěli startovat vpravo, ale tento okruh je homologovaný vlevo. Nedá se to změnit. Druhý jezdec může toho prvního lehce vystrčit.

 

 

V šampionátu už pokračuje pouze jeden český pilot

Na startu nové sezony Evropského poháru tahačů stáli hned tři čeští piloti. A všichni ze severu Čech. Bohužel pouze jediný z nich dokončí sezonu – David Vršecký s Buggyrou dojede nejspíše na třetím místě.

A co ostatní? Frankie Vojtíšek šel do sezony s novým autem a velkými ambicemi. Bohužel odjel jen úvodní dva podniky v Barceloně a Zolderu. Jablonecký zkušený závodní ovšem onemocněl a už se do závodního kolotoče nestihne letos vrátit. „Už jezdí na kole, ale stále není jeho fyzička dobrá. Lékaři mu start ani v posledním závodě v Jaramě nepovolí,“ uvedl Antonín Seidl z Frankie truck racing teamu.

Vojtíšek za dva závody nasbíral celkem 43 bodů a je stále na desátém místě.

Jako nováček do letošního ročníku vstoupil mladíček Michal Dolák. Bohužel ani on se svým MANem, kterého získal po Adamu Lackovi, už nejede. Naposledy se zúčastnil závodů v Mostě, tedy na Dolákově domácí půdě. Údajně týmu došly finance. Dolák vybojoval 10 bodů a je osmnáctý.