Ve statistice nehod může ještě dojít k drobným korekcím. Jsou předběžné, zcela přesná čísla budou známá v průběhu příštího týdne.

Na silnicích byla z hlediska následků situace za první tři měsíce roku lepší než loni. V 1. čtvrtletí roku 2009 v kraji bylo 16 mrtvých, 51 těžce zraněných a 381 lehce zraněných. Není ale důvod k optimismu. Statistikám pomohla zima. „Na silnicích jsem letos potkával v zimě daleko méně řidičů. Kdo nemusel, nesedal za volant,“ uvedl k zimní situaci na silnicích řidič Alexandr Sokolov z Ústí.

Dopad krize
Kromě toho podle vedoucího krajské dopravní policie Jiřího Ušáka ovlivnila počet nehod i krize. Lidé se slabšími příjmy nejezdili s auty, řidiče varoval i bodový systém a větší počet policistů na silnicích.

Nejvíce mrtvých – 4 zaznamenala letos policie v Litoměřicích, dva mrtví jsou evidováni na Ústecku, po jednom na Děčínsku, Chomutovsku, Mostecku a Teplicku.

Nejvíce lidí uniklo o vlásek smrti na Teplicku, kde bylo šest lidí při nehodách těžce zraněno. Tři těžce zranění hlásí litoměřická dopravní policie a dva Děčínská.

Kupodivu žádného těžce zraněného zatím nenajdeme ve statistikách za ústecký okres. Ten však vede v počtu lehce zraněných – eviduje jich 24. Tomu se nelze divit, protože Ústí patří k nejfrekventovanějším městským aglomeracím na severu Čech. Naproti tomu dálnice D8 protínající ústecký okres má na řehlovickém oddělení dopravní policie v kolonce počtu zraněných a mrtvých počet nula.

Otázka rychlosti
Z hlediska příčin nehod nejvíce karambolů spáchali řidiči kvůli nepřiměřené rychlosti. V dřívějších letech byla nepřiměřená rychlost naopak v počtu nehod v menšině. Neznamená to ale, že by se řidiči chovali jinak než předtím. Příčinou je nový způsob evidence dopravních nehod. Jsou hlášeny jen nehody se škodou nad sto tisíc a kde došlo k újmě na zdraví.

„Protože vysoká rychlost vede k značné devastaci vozidla a ke zdravotním následkům, eviduje policie mnoho nehod tohoto typu. A stovky drobných nehod kvůli nesprávnému způsobu jízdy či nedání přednosti v jízdě nejsou vůbec evidovány,“ uvedl k výsledků statistik ústecký dopravní psycholog Jiří Sedlic.

Za volantem při nehodách sedělo 29 řidičů s alkoholem v krvi. Nejvíce – 6 řidičů, bylo přistiženo v Ústí, po pěti na Teplicku a Mostecku.