Poněkud lepší je bilance v počtu těžce zraněných – 121 případů, tedy o 42 méně než loni. Lehce zraněných bylo o 140 méně, tedy 881 lidí.

Podle statistik severočeské dopravní policie nejvíce mrtvých bylo na Litoměřicku – 8 a pouze o jednoho méně na Lounsku. Také nejvíce těžce zraněných bylo na Litoměřicku – 31, ale proti loňskému roku to znamenalo snížení počtu těžkých zranění o 10 případů.

Na Lounsku se naproti tomu snížil počet těžce zraněných osob o 28 na pouhých 11 případů, což je druhý nejmenší počet v Ústeckém kraji. Méně těžce zraněných je evidováno pouze na Mostecku – 7, což je o dva případy méně než loni.

Dopravních nehod bylo v Ústeckém kraji evidováno 6154, což je o 2167 případů méně než loni, ale toto číslo není vůbec směrodatné, protože lidé nemusí hlásit nehody, při kterých škoda nedosáhne sto tisíc korun.

Podle Jindřicha Neumanna ze severočeského odboru dopravní policie v Ústí největší zátěž je na komunikacích ústeckého a teplického okresu. „V Teplicích je problém zostřen dopravními omezeními a nepřímo to platí také o Ústecku.

Dodal, že Litoměřicko se stalo okresem s nejvyšším počtem těžkých nehod, což je zřejmé i z nejvyššího počtu smrtelných zranění při nehodách za první pololetí letošního roku.

Situace na Litoměřicku je komplikovaná i nárazovou zátěží na silnicích při konání společenských akcí na litoměřickém výstavišti. Do okresu přijedou tisíce motoristů, kteří neznají problémy a nebezpečí na některých úsecích komunikací v okrese.

V podobné situaci je Lounsko, které kdysi bylo okresem, kde bylo velmi málo nehod. Zvyšuje se vytíženost komunikací, roste počet aut v provozu, což znamená trvalý nárůst dopravních nehod.

Trvale jsou zatíženy zvýšenou dopravou okresy Česká Lípa na Liberecku a v Ústeckém kraji Chomutov a Děčín, kde jsou velké chalupářské oblasti, rekreační zóny, ale také těmito okresy vedou mezinárodní dopravní trasy.

Také Ústecko, Teplicko a Litoměřicko jsou trvale zatíženy mezinárodní kamionovou dopravou.