Nechápe však ani ten, kdo na ně nechodí. Zástupci ČD Cargo naštěstí nebyli přítomni na zasedání, kdy zastupitelé bez podmínky procesu Zjišťování vlivu na životní prostředí (EIA) posvětili – i přes odpor některých členů zastupitelstva – zahraničnímu developerovi projekt, který počítá se záborem 86 tisíc metrů čtverečních, z toho by mělo být 59 tisíc metrů zastavěno dvanáct metrů vysokou halou. Během 24 hodin by středisko mělo zvýšit dopravní zátěž dané lokality o 60 kamionů, 70 lehkých nákladních automobilů, 80 osobních automobilů a čtyři nákladní vlakové soupravy.

A na to EIA není potřeba? Netýká se totiž jen obyvatel Lovosic, ale i sousedního Lukavce. Nyní zastupitelé sice souhlasí s rozšířením kontejnerového překladiště ČD Cargo, ale za podmínek výrazně ostřejších. EIA být musí, navíc společnost by se měla vrhnout na vybudování vlastního přivaděče z dálnice D8 a výstavbu protihlukových bariér podél silnice I/15. Jde o desítky milionů korun.

Nezlobte se, ale měříte dvojím metrem. Co na to voliči?