Předchozí
1 z 5
Další

Hudebnice Pája Táboříková: Mám ráda věci pod kontrolou

Hudebnici Páju Táboříkovou znají posluchači ze sálů a klubů v celé republice. Ráda se však vrací do rodných Loun, kde má rodinu, muže a spousty kamarádů.

Muzicírovat jsem začala s dědou v pěti letech. V osmi nastoupila do ZUŠ na toužený klavír. Následoval polibek alt saxofonu a nebylo daleko k založení první kapely. S gymnáziem přišel rokenrol a bicí. Zrovna došli bubeníci (směje se). Přeskočila jiskra. A protože mám ráda věci pod kontrolou, vyhovuje mi, že mám zpoza bubnů celý soubor pěkně na očích.

Pája TáboříkováZdroj: Míra Maršal

Strašně ráda se vracím domů, což se mi nyní povedlo konečně trvale. Pro Louny jsem vždy žila, proto se označím za patriotku. A proto jsem si řekla, když se na mém posledním albu objevila píseň Louny Times, byl by hřích nenatočit videoklip a nevzdát tak poctu svému rodnému městu. Klip je na světě. V únoru byla premiéra a já tuším, že hudba v kulisách krásných Loun potěší.

Pája TáboříkováZdroj: archiv PayaNoia

V průběhu života procházím mnoha vzdělávacími procesy, věnujícími se klavíru, bicím a zpěvu. Koketuji i s dalšími nástroji, píši básně, texty, písně, ráda cítím výtvarno.

Pája TáboříkováZdroj: archiv PayaNoia

První profesionální koncert jsem odehrála v 18 letech s Plastic People Of The Universe. Následovala nabídka stálého angažmá v kapele 5P Luboše Pospíšila (2007). Od té doby jsem si již zahrála po boku takových matadorů české hudební scény jako Martina Krause, Vladimíra Mišíka, Radima Hladíka, Michala Prokopa, Davida Kollera a dalších. Několik let spolupracuji s Krausberry a zpívám v Jasné páce. Před sedmi lety jsem porodila autorskou kapelu PayaNoia a s ní natočila již tři řadová alba.

Pája TáboříkováZdroj: archiv PayaNoia

Do Loun nyní přesouvám i své pedagogické působiště v podobě vlastní metodiky výuky bicích nástrojů. Důraz hudebního vzdělávání přesouvám z oblasti technických reprodukčních dovedností směrem ke hře, radostnému sebevyjádření a tvorbě. Terapeutická „škola hrou“. V mých hodinách také zpíváme a tančíme. Výsledkem je návrat k původní muzikalitě, otevřený celé šíři současné hudební kultury.

Pája TáboříkováZdroj: archiv PayaNoia