SDOB tak podpořilo petici Pomozte svému divadlu, tedy celorepublikou protestní akci divadel, upozorňující na podfinancování stálých českých scén státem.

„Po celé ČR je nyní pod peticí cca 11 600 podpisů. Naše divadlo se na tom podílí zhruba 600 podpisy," uvedl Vladimír Nečas, šéf baletu SDOB.

„U Národního divadla jsme měli živý ohlas. Snad i proto, že slavný Šavlový tanec, tanec mudžáhidek a molláha se samopaly, je i dnes velmi aktuální. A gruzínský tanec Lezginka (ale ne, zde nešlo o mučení gruzínských zadržených viz aktuální TV zpravodajství) strhl temperamentností a hudbou Chačaturjana," moc rád se ohlíží Vladimír Nečas.

Ústecký balet představil Praze také své úspěšné taneční představení Cikánské kořeny, konkrétně tanec Kalašnikov o „konverzaci" skinheadů a Romů. „Byl vytleskán velmi razantně, publikum jásalo," prozradil.

Zájem o vystoupení měla podle Nečase i kolemjdoucí skupina francouzských novinářů. Hned nás žádali o svolení točit a fotit naše tanečníky. I díky tomu se rychle plnily podpisové archy naší petice, byli jsme spokojeni," řekl.

Umělci z SDOB také popsali historii a současnost Severočeského divadla opery a baletu. „Prezentovali jsme ho jako divadlo, které mělo a má co říci Ústečanům také jinde po Česku během svých zájezdů," popsal šéf baletu.

Vladimíra Nečase reakce publika nadchly. „Publikum tvrdilo, že to byly ukázky pěkné, barevně, dobře zatančené. Navázali jsme tak na úterní ústeckou prezentaci SDOB před Magistrátem města Ústí, která probíhala v komornější formě, ale naše Ústečany zaujala. A také se zde sebralo nemálo podpisů na podporu velké petice," dodal pro Deník Vladimír Nečas.