Vysvětlení podává výtvarnice Lenka Holíková, která vede galerii i Kulturní centrum Řehlovice. „K řehlovickému statku – sídlu centra, kde sympozia už dvě desítky let konáme, patří i objekt po bývalém pivovaru. A právě to nás přivedlo na téma 'Pění to!'. Můžeme jej v přeneseném významu vztáhnout i na dění ve společnosti. Naším podporovatelem je i letos vedle dalších partnerů především česko-německý Fond budoucnosti."

Také proto se tématu chopilo šestadvacet umělců z Čerska i Německa - například výtvarníci z Berlína, Mnichova, Kolína n. R., Prahy, Brna, Ostravy, Zlína, Uherského Hradiště i z Litoměřic. Výsledky? Keramické exponáty jakoby probublávané pěnou, textilie připomínající bubliny a pěnu na vodě, fotografie pěnícího horkého vosku, více než dvoumetrový, ze železa vykovaný pohár šampaňského, výtvarně pojaté pivní tácky o metrovém průměru a tak dále.

Osm rozměrných pláten Jana Jiřího Heinsche návštěvníci galerie nespatří tradičně zavěšených na stěnách, ale na ocelové eliptické konstrukci.
FOTO: Díla barokního mistra i znuděný anděl. Dvě poutavé výstavy brzy skončí

„Tohle je jen malá část, samozřejmě nemohli jsme sem vzít z Řehlovic všechno,“ dodává k expozici Lenka Holíková.

Výstava, která bude ve Dvojčeti k vidění až do konce března, začne vernisáží v pátek 21. ledna v 17 hodin.

Kulturní centrum Řehlovice je proslulé tím, že už od roku 1989 proměňuje bývalý statek v místo setkávání umělců z Česka a Německa.
Proudění/Strömungen, jak zní název každoročního sympozia, přineslo řadu výstupů v podobě výstav, koncertů, workshopů na různá témata – od historicko-politických až po aktuální kulturně společenská, například k evropské integraci, česko-německému soužití, emigrační vlně, ale i odlehčenější témata, jako v roce 2019 Zářit/Strahlen a nyní Pění to!

Miroslav Zimmer