Jednapadesát dní tvrdé celodenní práce strávil český zpěvák Honza Křížek na své první sólové desce, pro kterou vybral studio producenta Dana Frimla, kytaristy a zpěváka kapely Mean Messiah, nacházející se na Ladech u Litoměřic. Album přináší slušnou porci živelné rockové energie, která z charismatického multiinstrumentalisty a zpěváka doslova stříká už 43 let.

Album je jakousi Honzovou zpovědí, v níž úročí vše, co mu přinesla jeho bohatá hudební kariéra, která koncem loňského roku dostala zásadní ránu smrtí Radima Hladíka, alfy a omegy Blue Effectu, kde Honza působil dlouhých 12 let.

„Ukončil jsem dlouholeté moderování na rádiu Rockzone, Blue Effect zanikl a já řešil, co dál. Na kytaru, na kterou jsem v Blue Effectu hrál, jsem natočil první sólovou desku a kytaru pak prodal,“ popisuje Honza start nové životní etapy s albem nazvaným prostě Honza Křížek.

Všechny nástroje na albu natáčel Honza sám za výpomoci producenta Dana, který přispěl skladbou Planety. Deska působí svižným dojmem a Danova produkce z písní ždímá veškerý melodický a dynamický potenciál tak, že i přes nebarevný obal působí album neskutečně barevně a energicky.

Překvapí zvuk akustických nástrojů, ale i elegantně zakomponovaných elektro prvků, kterých na albu jako šafránu rozhodně není.

Jako maják pak působí skladba Slunečný hrob. Ano, Honza se rozhodl znovu nahrát hit, který tolikrát zpíval s Radimem Hladíkem po boku. Kytary v této verzi nemohl nahrát nikdo povolanější než Michal Pavlíček, díky němuž má nová verze šmrnc a nádech třeba legendárních BSP.

Další výraznou skladbou je píseň Tsunami, která byla vybrána jako druhý singl a vznikne k ní další videoklip. Ten první Honza představil už před nedávnem, kdy do světa vypustil pilotní singl Padám vzhůru.

Jestli mají milovníci kvalitního českého rocku napnout uši, tak rozhodně u tohoto alba, které vychází 10. listopadu.