Podle statistik BNP Paribas Cardif má 65 % Čechů zkušenost s rozbitím, utopením nebo krádeží telefonu. 90 % poškození telefonu skončí poškozením displeje. Průměrná cena opravy pojištěných zařízení činí 4 300 Kč.

„V našich výzkumech vidíme, že téměř dvě třetiny Čechů zažily nepříjemnost v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu,“ říká Viktor Houška, ředitel produktu BNP Paribas Cardif Pojišťovny. „Problémem je potom jednak vysoká cena, kterou musí za opravu nebo nový produkt zaplatit a také čas, po který jsou bez telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat,“ dodává.

V souvislosti s vysokými počty zničených či odcizených telefonů dlouhodobě také roste zájem o pojištění nahodilého poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. Lidé si ale nepojišťují jenom velmi drahé přístroje, 65 % pojištěných telefonů je v hodnotě do 7 000 Kč. Většina z nich si pak pojistí telefon na dva roky. Průměrná cena opravy pojištěných zařízení činí 4 300 Kč, což odpovídá cca 55 % ceny průměrné pořizovací ceny pojištěného telefonu.

„V případě nahodilého poškození zařídíme a zaplatíme jeho opravu. Většinou to díky prověřeným autorizovaným servisům zvládáme do 3 pracovních dní od odevzdání poškozeného zařízení kurýrovi. Pokud přístroj nelze opravit, oprava se nevyplatí nebo dojde k odcizení, zákazník získá nový přístroj. Pojištění kryje také události v zahraničí,“ doplňuje Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

Rozbitý telefon. Ilustrační foto.Zdroj: Aspen6 nejčastějších příčin poškození telefonu

· Někdo do vás strčí či vrazí

· Vypadne vám z ruky jen tak (nešikovnost)

· Vypadne vám z kapsy

· Poškodí se, když upadnete a máte jej u sebe

· Vypadne vám z ruky při zakopnutí či uklouznutí

· Dojde k nechtěnému polití či utopení

90 % poškození telefonu skončí poškozením displeje.

Petr Jarkovský, Aspen