Tým trénoval s Dominikou Vaďurovou ve slabším až středním větru, který se později ukázal jako převládající také při závodech. Postupně na Balaton přijížděly další posádky, které se závodů na Slovensku neúčastnily, a se zbytkem týmu trénovaly manévry. Ty dělají závodníkům největší problémy, tedy zejména starty, akcelerace a jízda ve vlnách, které jsou na Balatonu běžným jevem.

Po registraci proběhla kontrola technického stavu lodí, jelikož na další den byla předpověď silného větru kolem 8 m/s, který měl ovšem postupně slábnout na sílu kolem 5 m/s. Předpověď se ukázala jako pravdivá, jelikož ráno závodníci vyjeli do silného poryvového větru, který byl doprovázen nemalými vlnami. Na vodu proto z celkových 34 lodí vyjeli jen ti zkušenější, jelikož podmínky byly skutečně velmi náročné. Z českých posádek na vodu vyjeli všichni, bohužel vítr je nijak nešetřil. Došlo tudíž k pár nehodám, které se naštěstí obešly bez vážnějších zranění, a k jednomu zlomenému stěžni. Po dvou odjetých rozjížďkách však vítr náhle zeslábl a znovu se již nerozfoukal, proto se hlavní rozhodčí rozhodl poslat unavené závodníky na břeh. Po návratu se podařilo vyřešit zlomený stěžeň půjčením náhradního od jedné z maďarských lodí, díky čemuž mohl český tým pokračovat v plném počtu, za což maďarskému týmu velmi děkujeme. V tento den se nejvíce dařilo posádce Dadák/Viščor, kteří si připsali dva dojezdy na prvním místě.

Na pátek byla předpověď o poznání slabší, přesto se však dopoledne vítr objevil, a proto se vyjelo na vodu. Na obzoru se objevila obrovská hradba oblaků, která před sebou tlačila vítr a neustále se přibližovala, ale poté vítr slábl a kvůli mlze se začala snižovat viditelnost, proto se závodníci vrátili na břeh, aby počkali na zlepšení povětrnostních podmínek. Toho se dočkali až kolem třetí hodiny odpoledne, kdy se podařilo odjet alespoň dvě rozjížďky.

V sobotu potřebovala komise dohnat počet odjetých rozjížděk, proto jich na tento den naplánovala hned pět. Podle předpovědi měl mít vítr sílu kolem 5 m/s, těchto hodnot však dosahoval pouze v poryvech a většinu času foukal vítr okolo 3 m/s. V těchto podmínkách se jezdilo poměrně obtížně, jelikož kvůli slabému větru se ve vlnách velice špatně udržovala rychlost, proto měly lehčí posádky nemalou výhodu, ovšem nakonec se všech pět rozjížděk úspěšně odjelo.

Nedělní ráno opět navzdory předpovědi přineslo slabší vítr, přesto se vyjelo na vodu a naplánováno bylo znovu pět rozjížděk. Po dvou odjetých rozjížďkách však vítr téměř ustal a komise se pokoušela přesunutím okruhu najít místo s lepšími podmínkami, což se bohužel ani po hodině a půl nepodařilo, proto bylo rozhodnuto závod ukončit a závodníky poslat na břeh. Po návratu se vítr samozřejmě zanedlouho rozfoukal, což některé maďarské posádky využily k tréninku, ovšem český tým měl před sebou dlouhou cestu domů, proto se musel soustředit na balení a nakládání lodí.

Na závěrečném vyhlášení výsledků se vyhlašovalo hned několik kategorií. V celkovém pořadí skončila na druhém místě posádka Adam Nevelöš a Tibor Nevelöš z SK Štětí, následována posádkou Lukáš Dadák a Dan Viščor z YC LS Brno a na 4. místo dosáhla posádka bratrů Krsičkových z YC CERE. Celkově zvítězila maďarská posádka Tóth Atilla a Borda Levente.

To ovšem nebyla jediná kategorie, kde se na stupních vítězů objevily české posádky. Kategorii dospělých vyhráli Anna Milerová s Janem Pokorným, kteří získali ještě cenu za nejlepší mixovanou posádku, a na třetím místě v kategorii dospělých skončila posádka Anna Justová a Vanda Paigerová.

 

Podzimní část sezóny vyvrcholí pro třídu 29er 23. 10. Eurocupem na Gardě, který je letos spojený také s mistrovstvím Evropy. Český tým na Lago di Garda vyráží již příští víkend.

Jan Sušil