Drobné dodělávky se týkají hlavně úprav okolí žalhostické stanice. Dopoledne dalo vedení Správy železnic souhlas k užívání trati a v 18.37 hodin mohli po třech měsících výluky nastoupit cestující v železniční stanici do motorové jednotky Stadler. Tu, jak jsme zjistili, řídil sám generální ředitel firmy.

Sdružení firem AŽD a EDIKT jako realizátor dokonale a kvalitně přebudovalo stanici. Všechno je nové - vznikla pohodlná nástupiště, nově bylo instalováno zabezpečovací zařízení se světelnou signalizací. Dva přejezdy se závorami již nebudou obsluhovány mechanicky ze stanovišt výhybkářů na začátku a konci nádraží. Spoje nebudou vypravovat ve stanici výpravčí a celkově vše bude řízeno centrálně ze stanice Lovosice.

Obří sumec, kterého chytl rybář v Brozanech na Litoměřicku
FOTO: To je kus. Rybář vytáhl z vody obrovského sumce

Některé vlakové soupravy se budou ve stanici křižovat, aby byl v budoucnu dodržen hodinový provozní takž mezi Lovosicemi a Úštěkem. Podle informací, které jsou k dispozici, se trať až do cílové stanice v České Lípě v podstatě připravuje na celkovou automatizaci s co nejmenším podílem přímého lidského faktoru.

Celá revitalizace je vedena snahou zkrátit jízdní doby a zvýšit hlavně bezpečnost na přejezd. Posílena byla také stabilita železniční trati – úpravou mostků a propustek. S vylepšeným nástupiště se potkají i cestující ze stanice Litoměřice-Cihelna.

Pouť v domově důchodců Čížkovice.
FOTO: Trezor, Včelka Mája či Být stále mlád. Hity Karla Gotta pobavily seniory

Sdružení firem pokračuje s revitalizací do Liběšic, kam bude cestující momentálně z Litoměřic horního nádraží až do konce srpna dopravovat náhradní autobusová doprava.

Ivan Sobotka

Turisté mohou využít nového voucheru.
Skvělá zpráva pro turisty. Jeden voucher zajistí vstup na šest památek