Celkem bylo loni evidováno 13 650 nehod. V roce 2006 bylo o 105 nehod více. Počet mrtvých ale vzrostl loni na 78, což je o 13 více než v roce 2006.
Podle Jiřího Ušáka, vedoucího severočeské dopravní policie, došlo k několika nehodám, kdy bylo usmrceno více osob najednou.

Naproti tomu v celorepublikových statistikách je uváděno Mostecko jako okres s nejmenším počtem smrtelných zranění při dopravních nehodách v ČR. Na Mostecku v roce 2007 zahynuly 3 osoby.

Řidičům pomohla mírná zima

Že nedošlo k nárůstu počtu nehod, k tomu pomohla řidičům především příroda. Martin Votrubec, vedoucí dopravního inspektorátu v Děčíně, uvedl, že počty dopravních nehod ovlivnila především mírnější zima.

„První čtvrtletí roku 2007 bylo jen v minimální míře ovlivňováno sněhovými kalamitami. Proto došlo k poklesu počtu dopravních nehod. Příznivé meteorologické podmínky se na lepší sjízdnosti komunikací projevily zejména v poklesu nehod, jejichž příčinou byly nepřiměřená rychlost a nesprávný způsob jízdy,“ uvedl Votrubec.

Vrásky na čele dělá dálnice

Na Litoměřicku došlo loni k největšímu nárůstu počtu nehod i mrtvých v kraji.

Vzhledem k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích od poloviny roku 2006 je možná jízda nákladních aut prakticky celý týden. To zvýšilo nebezpečí nehod. Dalším problémem je zprůjezdnění dálnice D8 z Německa. Mezi Trmicemi a Lovosicemi však dálnice chybí.

„Tím trpí zejména obyvatelé Lovosic a přilehlých obcí a zvýšil se i počet dopravních nehod na silnicích I/30 a I/8, které na nedokončenou D8 navazují. Zvýšil se i počet střetů aut se zvěří,“ uvedl vedoucí dopravní policie v Litoměřicích Jaromír Galia.

Dodal, že také vzrostly nehody u nákupních center, zejména na silnici I/15 v Litoměřicích, kde bylo kromě Intersparu otevřeno i OBI centrum.

Místo D8 je silnice u Labe pastí

Na Ústecku byl počet nehod v roce 2007 stejný jako v roce 2006. Situace mohla být daleko horší, nebýt doslova nepřetržitého dohledu policie na silnici I/30 podél Labe mezi Ústím a Lovosicemi. Tato silnice v podstatě nahrazuje chybějící část dálnice D8 a je celodenně přetížena dopravou.

Pro řidiče byl tento úsek doslova pastí, protože silnice sevřená ve stráni na břehu řeky je neustále přeplněna automobily.

„Naštěstí zde došlo k poklesu nehod, včetně nehod s těžkými následky. Patrné je to zejména mezi Dolními Zálezly a Ústím, kde jsme dosáhli padesátiprocentního snížení počtu nehod,“ uvedl Karol Kočárek, vedoucí ústecké dopravní policie.

Nehody v obci jsou častější

Tradičně je více nehod ve městech, kde jde kvůli nižší rychlosti spíše o nehody lehké než mimo obce. Na dvě až tři nehody v obci připadala loni jenom jedna nehoda na silnicích mimo obce. V Ústí je dokonce poměr 4:1 ve prospěch nehod uvnitř města.

Výjimkou je zemědělské Litoměřicko a Lounsko s větším počtem silnic mimo osídlení.

Pokles drobných nehod byl na Ústecku podle Kočárka znát loni i na parkovištích, kde byly instalovány příčné prahy – například na parkovištích u Baumaxu a prodejny Tesco v Ústí-Všebořicích.

K nehodám docházelo nejčastěji kvůli spěchu, tedy koncem týdne v pátek a podobně i v pondělí. Nejméně případů bylo zaznamenáno v neděli.