Na to, jak vůz vypadá s různými laky karosérie, se můžete podívate do fotogalerie.

Suzuki Jimny se poprvé objevilo na trhu v roce 1970 a je k diskuzi, jestli je design, který Suzuki vtisklo speciální edici, víc sedmdesátkový nebo osmdesátkový. Tak či tak vypadá vážně skvěle. Jedinou vadou na kráse je fakt, že je speciální edice omezená na 300 kusů, a všechny navíc zamíří k zákazníkům v Austrálii. Netřeba ale smutnit. Jelikož se jedná pouze o kosmetická vylepšení, může se k lehkému tuningu svého Jimnyho inspirovat kdokoliv.

Suzuki Jimny v terénu
Technická data nového Suzuki Jimny a další fotky. Je ještě menší než dříve

Australané dostanou na výběr ze čtyř barev: zelené, šedé, černé a bílé. Každá je potom doladěna barevnými proužky s retro nádechem, táhnoucími se přes boky a víko zavazadelníku, dále logem, červenými zástěrkami a patnáctipalcovými šedými koly. Prostě ryze stylová záležitost.

Stejně rychlé, stejně schopné v terénu…

Ve všech ostatních oblastech zůstává totiž Jimny v edici Heritage zcela standardní. Benzinovému atmosférickému čtyřválci o objemu 1,5 litru (který je sám o sobě tak trochu retro), dělá společnost pětistupňová manuální převodovka a ručně přiřaditelný pohon všech kol.

Suzuki Jimny je v mnoha ohledech vlastně skvělé auto. Technika je celkem jednoduchá, ale i robustní a spolehlivá, terénní schopnosti špičkové, a navíc je tu ten rozkošný cool faktor, kterým oplývá. Jedinou velkou nevýhodou je vlastně jen velikost, ale i tu by měla řešit připravovaná delší pětidveřová verze.

Současná čtvrtá generace Jimnyho přišla na náš trh ke konci roku 2019, ale moc dlouho si tu neužila – kvůli nízkým výrobním kvótám a emisním limitům se Jimnyho v osobákové verzi moc neprodalo. Vůz se nicméně po krátké odmlce na trh vrátil, jen už ne jako čtyřmístný osobák, ale jako dvoumístná „dodávka“ N1 s přepážkou.