„Na akci s názvem „D8-II/247 přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky II. část, 2. etapa" byly přerušeny práce na přípravě projektové dokumentace," sdělila na dotaz Deníku krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

Litoměřický „obchvat" potkalo to nejhorší, co mohlo. Ústecký kraj jako investor přerušil projektové práce, s výstavbou tak de facto v nadcházejících letech vůbec nepočítá. „Důvody jsou nedořešené majetkoprávní vztahy a finanční náročnost," potvrdila krajská mluvčí.

Podle Magdaleny Hanáčkové jsou prioritou akce připravované na podání v rámci výzvy ROP Severozápad. Z rozhodnutí je zklamána i litoměřická radnice. „Kraj nepovažuje západní komunikaci za prioritu a odložil ji na neurčito. Budeme tlačit přes politickou reprezentaci kraje, aby obchvat byl," konstatoval litoměřický místostarosta Václav Červín.

Přestože se o litoměřickém „obchvatu" hovoří několik let, jako o návazné komunikaci na nový most generála Chábery, jeho realizace jen tak nebude. Avšak důvody se změnily. Ačkoliv na začátku roku kraj, jako investor, to zdůvodňoval zastaveným dotačním programem ROP Severozápad a projektové práce probíhaly, nyní byly zastaveny i ty. Přitom město Litoměřice „vyběhalo" územní rozhodnutí, trasování silnice se několikrát měnilo.

STOPKA OBCHVATU. Betonová zábrana jakoby symbolicky naznačuje řidičům, že západní komunikace nebude. Tzv. litoměřický obchvat není mezi prioritními stavbami Ústeckého kraje.

„Město prostřednictvím odboru územního rozvoje dokončilo projektovou část v úrovni územního řízení. Územní rozhodnutí bylo vydáno a je pravomocné. Všechny podklady s dokumentací byly předány na krajský úřad. Vyšší stupeň, tedy stavební povolení a projektovou dokumentaci, má na starost kraj. A pokud mám aktuální informace, tak projekt je ve stadiu šuplík," sdělil v lednu vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub.

Městu se přitom podařilo vyřešit i napojení přiváděče u pokratických závor. „Vyústění silnice bude do Masarykovy ulice v prostoru ulice Štursova těsně pod stávajícím železničním přejezdem. V této oblasti byly menší komplikace. Nakonec jsme vyřešili, že hlavní silnice nebude ve stávajícím směru do Pokratické ulice, naopak povede do Plešivecké. Zároveň křižovatka pod kolejemi a nad kolejemi bude řízena semafory," nastínil před deseti měsíci plány budoucího uspořádání komplikované křižovatky Jan Jakub z městského odboru dopravy.