To by se mělo nyní změnit díky instalaci světelného zabezpečovacího zařízení a závor. Nehody na tomto přejezdu měly povětšinou stejného viníka – řidiče, který ignoroval dopravní značení.
„Je tam dopravní značka Stůj, dej přednost, ale mnozí řidiči zde však značení vůbec nerespektují, ani nepřibrzdí a přejíždějí železniční přejezd, aniž by se rozhlédli,“ říká jeden z místních zahrádkářů, co má přejezd na dohled. Všechny nehody, které se v tomto místě staly, se naštěstí zatím obešly bez zranění.
Akce „Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení ŽST Lovosice“ je součástí rozsáhlé modernizaci trati mezi městy Louny a Lovosice.
Psali jsme také zde: FOTO: Nepozornou řidičku trefil v Lovosicích vlak
„Stavba zahrnuje kolejové úpravy ve stanici Lovosice, kompletní výstavbu nového zabezpečovacího zařízení, zabezpečení několika dalších přejezdů v navazujících úsecích včetně zmiňovaného a nové sdělovací zařízení. Aktivace bude vesměs probíhat v měsíci srpnu 2017,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).
Úpravy trati Lovosice – Louny čítají kromě úpravy přejezdů a výstavby nového železničního zabezpečení také rozsáhlou rekonstrukci kolejí, některých nádraží a také zastávek.
Úpravy mají zvýšit bezpečnost na trati, zvýšit maximální možnou rychlost vlaků a také snížit provozní náklady. Průchodnost tratě by se měla zvýšit téměř o polovinu.
Nepřehlédněte: Proti záměru otevřít psí útulek u Libochovic se na facebooku strhla velká vlna nevole
„Jedním z důvodů umístění zabezpečovacího zařízení je odstranění propadů rychlosti na železničních přejezdech, zvýšení traťové rychlosti a zkrácení cestovních dob v úseku Louny Lovosice," uvedla mluvčí města Lovosice Ivana Kocánková.
Nového zabezpečení se dočkal také přejezd na Lhotce nad Labem u Lovosic, kde byla koncem loňského roku na základě rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty demontována bezproblémově fungující světelná signalizace, která byla nahrazena značkou STOP.
Toto řešení se ale projevilo jako značně nebezpečné a kontraproduktivní, protože kvůli odstranění světel musel řidič pro přehled o případném projíždějícím vlaku, najet do kolejiště. Problém byl vyřešen po skoro třech měsících osazením zrcadla, díky kterému má řidič lepší přehled.
Mohlo by vás zajímat: Švestková dráha: Nový dopravce