„Je to úspěch. V roce 2011 jsme zaznamenali zhruba 60% letošního počtu cestujících. A to i přesto, že letos bylo méně plavebních dní. Rozhodně největší zájem je o zhruba tříhodinovou okružní plavbu z Litoměřic na píšťanskou pískovnu, na začátek Brány Čech a zpět do Litoměřic," komentoval výsledek provozovatel lodi Porta Bohemica Karel Svoboda.

Porta Bohemica.I přes letošní úspěch čekají pravidelnou osobní lodní dopravu změny. Projekt, který na Litoměřicku spolufinancují obce a města podél Labe, chtějí právě některé obce v příštím roce opustit. Důvodem je nízký počet cestujících ve směru proti proudu, tedy směrem na Roudnici a Štětí.

„Tímto směrem pravděpodobně už plout nebudeme. Vše bude jasné až v lednu. Zatím si některá města vzala čas na rozmyšlenou.

Podle zjištění Deníku je téměř jisté, že loď už nebude plout do Štětí, jak již potvrdil starosta města Tomáš Ryšánek. O odchodu vážně diskutují i v Roudnici. „Loď bychom si objednávali samostatně třeba na vinobraní," nastínil již před časem plány Roudnických starosta Vladimír Urban.

Podle místostarosty Litoměřic Karla Krejzy by se mohla dále rozvíjet doprava směrem po proudu do Ústí nad Labem.