Nová trasa silnice, která spojuje Litoměřice s Úštěkem a dále s Českou Lípou, by tak nenávratně rozdělila Trnovany od jejich části Podviní. Za své by například vzala klidová část za železničním přejezdem, kde se nachází dětské hřiště. To by v případě stavby bylo nutné odstranit.

Potvrdila to starostka vesnice Martina Čechová. „Nad železniční dráhou se počítá i se stavbou přemostění. Nová trasa by vedla těsně pod Podviním a stáčela se zpět na stávající silnici," vysvětlila starostka a upozornila, že pro obyvatele by tam tím vznikl nepřekonatelný koridor.

Nicméně zastupitelé Trnovan schválili nový územní plán, který s tímto řešením obchvatu počítá. Starostka Martina Čechová vysvětlila, že tuto podobu územního plánu však zastupitelé přijmout museli. „Územní plán musí být v souladu s nadřazenou krajskou dokumentací, v upraveném zadání je tedy ponechána severní varianta obchvatu," vysvětlila Čechová a doplnila, že bez schválení územního plánu by v obci nemohl pokračovat žádný další rozvoj, například stavby nových domů.

„Znamenalo by to zablokování jakékoli další výstavby v obci včetně drobných staveb," připomněla Čechová a doplnila, že v rámci aktualizací Zásad územního rozvoje kraje bude obec požadovat jeho vypuštění. Podle starostky je to jediný způsob, jak v budoucnu umožnit opětovné uplatnění požadavku na jinou variantu řešení dopravní situace.

Obec totiž měla pro stavbu obchvatu připravenou jinou variantu. Ta počítala s novou přeložkou na jižní straně Trnovan. „Ředitelství silnic však tuto alternativu striktně odmítlo pro extrémně vysoké náklady," řekla Čechová a dodala, že nejlevnější a nejsnadnější řešení by spočívalo v „narovnání" a rozšíření silnice" v místě takzvaného esíčka, kde projíždějící kamiony těsně míjejí přilehlé domy. Přesto však plán na severní obchvat není otázkou blízké budoucnosti. Pro vysoké náklady ho Ředitelství silnic a dálnic plánuje v rozmezí padesáti let.