Kdy se cestující opět projedou motoráčkem skrz malebné Opárenské údolí přes Radejčín až do Teplic, je stále ve hvězdách. Podle ministerstva dopravy měla oprava trati poničené sesuvem půdy v roce 2013 začít po zprůjezdnění posledního úseku dálnice D8. Tento slib však úřad nesplnil.

Ústecký kraj na obnovení železniční trasy trvá a považuje ji za důležitou. „Trať je využívána v hojné míře také turisty směřujícími například do Opárenského údolí nebo na Milešovku. Vlaky vcelku vhodně navazují v Lovosicích, Teplicích a Úpořinách na další spojení, což jejich vytíženost ještě zvyšuje,“ uvedla už dříve mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělová.

Poškozená trať u Dobkoviček.
Oprava trati poničené sesuvem bude mít tři varianty

Podle hejtmana Oldřicha Bubeníčka (KSČM) ve věci nejspíš rozhodne vláda. „Chceme, aby trať fungovala jako dřív,“ potvrdil hejtman.

„Absolvovali jsme jednání na ministerstvu dopravy, kde nám sdělili, že studie předpokládá náklady na obnovu trati ve výši 800 milionů korun. S největší pravděpodobností bude rozhodovat vláda, zda se bude, nebo nebude opravovat,“ upřesnil Bubeníček.

PROBĚHLA I PETICE

Kromě hejtmanství mají na obnově železnice vedoucí Českým středohořím zájem i sami cestující, kteří trať využívali jako spojení za prací, k lékaři, do škol nebo za turistikou. Ti už pět let musí jezdit náhradní autobusovou dopravou. V roce 2015 dokonce zorganizovali petici, kterou podepsaly dva tisíce lidí.

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) tehdy překvapivě souhlasil s opravou. „Ťok souhlasí s obnovením trati Lovosice Teplice, kterou zničil sesuv půdy na D8. Stavět se bude po otevření dálnice,“ uvedl před třemi lety za ministerstvo Jakub Stadler. Dosud se však s pracemi nezačalo.

Sesuv půdy u Litochovic
U Litochovic na D8 byl zaznamenán masivní sesuv půdy

Opravit poškozený dvousetmetrový úsek nepředstavuje takový problém, jako je geologická nestabilita v některých místech trasy.

Podle generálního ředitelství Správy železniční a dopravní cesty jsou ve hře tři varianty opravy trati mezi Lovosicemi a Teplicemi. Dvě počítají buď s klasickým náspem, na kterém bude trať položená, nebo se stavbou železničního mostu, jenž by překlenul celé území sesuvu. Třetí varianta pak počítá s odlehčeným náspem. Kromě vlastní rekonstrukce se počítá také se zlepšením parametrů i na ostatních místech železniční trati.

DOPRAVA UHLÍ

Jednokolejnou železniční trať z Lovosic do Teplic, v jízdním řádu pro cestující označenou číslem 097, postavila společnost Ústecko-teplická dráha. Provoz na trati byl zahájen v roce 1897. Železnice původně sloužila i k rychlíkovému spojení Teplic s Libercem a dopravě uhlí k Labi, postupem času ale pozbyla svého významu.

Jiří Motl, vítěz ankety Nejúspěšnější sportovec roku 2017 Litoměřicka
Litoměřicko zná nej sportovce. V anketě triumfoval házenkář Jiří Motl