Po seznámení se s projektem totiž usoudilo, že by plánovanou rekonstrukci město nestihlo dokončit včas, tedy do 29. října příštího roku, jak dotační program ROP ukládá. Plán revitalizace nové vedení radnice navíc hodnotí jako „megalomanský".

Bez přeložek

„Vedení města se rozhodlo, že takto rozsáhlá revitalizace, jak je nyní navržena, není třeba. Nyní proto zahájí práce na úpravách projektu a v novém programovacím období se znovu pokusí získat na rekonstrukci od ROP dotaci," vysvětlila mluvčí lovosické radnice Jana Hejdová.

Nové vedení Lovosic se chystá stávající projekt upravit tak, aby nádraží nebylo třeba přibližovat budově vlakového nádraží, jak bylo původně navrženo. Tudíž by město nemuselo přistupovat ani k přeložkám inženýrských sítí.

Autobusové nádraží v Lovosicích

„Už při jednáních o přeložkách kabelů se ukázal termín dokončení celého projektu do 29. října 2015 jako nereálný. Jednání například se správcem dráhy může trvat i půl roku. Stavební práce včetně jejich fakturace bychom pak v termínu určitě nestihli," domnívá se starosta Lovosic Milan Dian.

Revitalizaci nádraží za 37 milionů korun by město navíc muselo předfinancovat z vlastních peněz, respektive z úvěru. ROP peníze vrací až po závěrečném vyúčtování.

„Pokud bychom práce skutečně nestihli dokončit včas, platili bychom vše z vlastního rozpočtu. A to nemůžeme riskovat," dodal Dian.

Přestože Lovosice nyní zrušily i již dokončené výběrové řízení na zhotovitele chystané stavby, plánů na obnovu autobusového nádraží se nevzdávají. „Jeho revitalizace pro nás nadále zůstává jedním ze stěžejních bodů. Chceme ji provést, byť v jiné podobě," dodal starosta Dian.