„Na zimu jsme připraveni, máme děla na umělé zasněžování, rolbu a stavíme i nový vlek, teď už potřebujeme jen pořádnou sněhovou nadílku, která vydrží alespoň dva měsíce," uvedl Fára.

Sjezdovka v letošním roce lyžařům nabídne čtyři vleky. Provazový vlek pro děti, který je na horní mírné části kopce. Dlouhý je asi čtyřicet metrů a jeho využívání je bezplatné. Následuje menší vlek typu poma, který sahá asi do poloviny kopce a je určený pro začátečníky, protože jede pomaleji než vleky dlouhé.

Zbylé dva vleky, taktéž typu poma sahají až ke spodní hranici kopce, lyžař si tak užije asi půlkilometrovou jízdu. Dlouhé vleky jsou postaveny, tak že lemují sjezdovku zprava i zleva, kapacita kopce je tak maximálně využita. Od výstavby dalšího vleku si provozovatelé slibují zmenšení front a tudíž větší komfort pro lyžaře.

„Lyžaři se rozptýlí podle svých schopností mezi všechny vleky a fronty se tak minimalizují. Navíc bude po natažení nového vleku možné využít pro lyžování opravdu celý kopec," vysvětlil Fára.

Pokud se bude vše dobře vyvíjet, začnou provozovatelé vleků s umělým zasněžováním sjezdovky hned, jak teploty trvale klesnou pod nulu. „Uměle zasněžovat začínáme asi při třech stupních pod nulou. Když nemrzne, zasněžovat se nedá, a když mrzne moc, tak nám zase zamrzají trysky u děl a také to moc nejde. Při ideálním počasí ale máme dost děl na to, abychom zasněžili celý kopec," objasnil Fára.

UŽ JEN SNÍH. Miroslav Fára, jeden z provozovatelů lyžařského areálu v Malečově mezi Litoměřicemi a Ústím připravuje vybavení areálu. Letos přibude nový vlek. Zdejší lyžařští nadšenci doufají v chladnou zimu. Zdroj: Deník/Karel Pech

Pokud jsou sněžná děla v provozu nepřetržitě, je možné po dvou dnech spustit provoz dětského vleku. Na zasněžení celého kopce je pak potřeba zhruba týden. „Sněžná děla vytvoří na sjezdovce kopce sněhu a my je potom pomocí rolby rovnoměrně rozprostřeme po celém kopci a uhladíme," vysvětlil Fára. Rolby i děla jsou připravená k použití, je jen otázkou počasí, kdy se jejich provoz bude moci spustit.

BĚHEM LÉTA SPOUSTA ÚPRAV

Vzhledem k tomu, že během léta jsou sjezdovka i přilehlé občerstvení zavřené, jejich provozovatelé mají čas na zdokonalování celého areálu. Kromě nového vleku tak vybudovali ještě nové parkoviště, které by mělo pojmout až 150 aut. „Až 80 % všech lyžařů tvoří lidé z Litoměřicka, jejichž jediná možnost dopravy k nám je automobil. Rozšířili jsme tedy parkovací plochu, aby naši návštěvníci nemuseli mít strach, že budou muset parkovat na louce," vysvětlil Fára.

CENY SE NEMĚNÍ

Zatímco celý areál sjezdovky prošel přes léto spoustou úprav, ceníku se žádná inovace nedotkla. Ceny pro letošní rok byly zachovány na stejné úrovni jako v roce minulém. Ani provozní doba sjezdovky se nemění. I v letošním roce tak budou moci všichni příznivci zimních sportů sjezdovku navštívit ve všední den během večerního lyžování od šesti do osmi večer.

O víkendu potom po celý den od devíti do šestnácti hodin. Jízdné je pak rozděleno na půldenní a celodenní. Půldenní jízdné je ještě rozděleno na dopolední a odpolední, které platí vždy čtyři hodiny.

„Poslední tři zimy nebyly lyžování příliš nakloněné. Pamatuji si ale, že asi před dvaceti lety se tady lyžovalo i čtyři měsíce. To by se letos mohlo zopakovat," uzavřel Fára.