„Severní obchvat kolem Trnovan nemá ŘSD v seznamu investic v nejbližších několika letech," sdělila mluvčí státní organizace Nina Ledvinová.

Občané Trnovan by si přitom realizaci obchvatu přáli, zvláště v posledních letech se zvýšila intenzita dopravy. Silnice první třídy vede skrz obec a navíc je v ní i esovitá zatáčka. „Zejména nám vadí kamiony," podotkla Marie Hrnčířová, místostarostka Trnovan.

Obchvat je diskutován i mezi občany. Ve hře jsou totiž dvě varianty, z nichž severní trasa plánovaného obchvatu je už zanesena v Zásadách územního rozvoje Ústeckého kraje.

„Severní varianta je převzata z platného územního plánu okresu Litoměřice. Při projednávání zástupci ŘSD přislíbili, že zadají vyhledávací studii s prověřením možných variant," sdělila krajská mluvčí Magdalena Hanáčková. „Výsledky projednané studie budou zohledněny v rámci aktualizace dokumentu Zásady územního rozvoje Ústeckého kraje."

Přestože se počítá se severní variantou obchvatu Trnovan, obyvatelé preferovali spíše jižní. Ta však byla pro svoji technickou náročnost zamítnuta. „Severní varianta není všemi obyvateli přijímána kladně, neboť část obyvatel se domnívá, že oddělí Podviní od Trnovan. Pokud bychom jako obec trvali na jižní variantě, pravděpodobně by obchvat nebyl schválen," konstatovala Marie Hrnčířová.

Podle místostarostky se lidé dotčení severní variantou obchvatu obávají také hluku. „Jižní varianta by byla nejschůdnější, neboť by silnice minula obec větším obloukem. Je to ale nyní nereálná varianta. Ředitelství silnic a dálnic nám ale slíbilo, že naše připomínky vezmou na vědomí a budou se jimi při projektování severní varianty zabývat," dodala Hrnčířová.

Vizualizace obchvatu Trnovan.