VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mosty brzdí opravu dálnice D8

Teplicko – Už půl roku musí řidiči trpět při jízdě po opravovaném úseku dálnice D8 mezi Řehlovicemi a Ústím nad Labem, kde je doprava svedena jen do jednoho pásu.

20.9.2011
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic.Foto: Deník/Karel Pech

Ředitelství silnic a dálnic slibovalo, že v září se cesta znovu změní v regulérní dálnici. Teď termín posunulo na konec měsíce října.

„V době vydání stavebního povolení se uvažovalo pouze s protikorozní opravou mostů z finančních důvodů s termínem dokončení do 30. srpna. Dodavatelská firma požádala ministerstvo dopravy o prodloužení termínu dokončení stavby do 31. října 2011 a to z důvodu dodatečně požadovaných prací vyplývajících při rekonstrukci mostů,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová a dodala:

„Dodatečně se zajistila diagnostika mostů, neboť se v průběhu prací při odfrézování ochranné vrstvy narazilo na nevyhovující izolaci, která se musela řešit. Z tohoto důvodu byly práce přerušeny do doby vyhodnocení navrženého opatření a odsouhlasení technologického postupu.“

Na trmickém mostě se momentálně provádí výměna záchytného sytému- středových svodidel, která byla rovněž v nevyhovujícím stavu.

„Dokumentace pro vydání stavebního povolení stavby původně počítala pouze s protikorozní opravou,“ dodala mluvčí ŘSD.

V prosinci sjedete asi až nad Bílinkou
Rychlým tempem pokračuje stavba dálnice D8 v okolí Lovosic a dále ve směru Ústí nad Labem. Kromě stovek lidí a desítek kusů techniky přímo na stavbě to dokazuje také letos prostavěná částka 600 milionů korun. Cíl stavbařů je jasný: Dokončit technicky náročný úsek co nejdříve. Menší část dálnice bude dostavěna již letos. V prosinci by auta od Prahy měla dojet až ke sjezdu nad Bílinkou. „Na mostě nad Vchynicemi už začínáme s instalací speciální protihlukové bariéry,“ přibližuje přímo na stavbě Pavel Lány, který na dostavbu D8 dohlíží za Ředitelství silnic a dálnic ČR. Tato protihluková stěna bude jednou ze zajímavostí dálnice. Most má z poloviny téměř obalovat. Má tvořit jakýsi skleněný tubus.


Řidiče stále tedy čeká zhruba čtyřkilometrová jízda v jednom pruhu. Rychlost je v inkriminovaném úseku omezena na 80 km/h. „Je to komplikace. Čím dřív bude tento úsek opraven, tím lépe,“ říká řidič Adam Procházka.

Dělníci pracují na nejstarším úseku D8, který pochází z 80. let. V posledních letech se jeho stav hodně zhoršil a kromě vyjetých kolejí se objevily i velké díry.

Celá oprava všech jízdních pruhů na zhruba čtyřkilometrovém úseku stojí asi 483 milionů korun. Vedení ŘSD slibuje, že nynější rekonstrukce je na dlouhou dobu poslední.

Autor: Martin Košťál

20.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opravy čeká i křižovatka ulic Na Valech a Sovova.

Rekonstrukce litoměřického centra: Zásobování projede

Litoměřický deník = Vaše noviny

KRÁTCE: Co se děje na Litoměřicku? Přečtěte si stručný přehled

Kouř a prach zabíjejí. Špatné kotle nepomáhají

Ústecký kraj /HLASUJTE/ - Dotace zaplatily i kotle, které budou brzy zakázané.

Lovosičtí připravili na Václavském náměstí kvetoucí překvapení

Lovosice – Město Lovosice pro občany města připravilo milé překvapení v podobě jarních květin, které po celém městě začínají rozkvétat.

Padělky registračních značek aut zkomplikuje hologram

Štětí – „Jak jednoduché," shrnul s úsměvem ministr dopravy Dan Ťok dnešní (28.3.) prohlídku nové výrobny registračních značek firmy Security Paper Mill (SPM), která se stala jejich výhradním výrobcem.

V Žalhosticích zdobili kraslice pod dohledem mistryně lidové umělecké tvorby

Žalhostice - V některých obcích na Litoměřicku se před Velikonocemi pořádají výstavy nebo i ukázky zdobení kraslic.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies