„Připravujeme například projekt na vybudování místa pro přecházení poblíž benzinové stanice. V případě, že by byl osazen semaforem, mohl by řidiče zbrzdit natolik, že při další cestě zvolí jinou trasu. Další možností by mohlo být zakoupení váhy na kontrolu přetížení nákladu,“ říká starosta Lovosic Milan Dian s tím, že moc možností ale město nemá.

Přímo přes Lovosice totiž vede silnice I/30, kterou si řidiči kamionů vybírají proto, že je po ní lacinější cestování.

„Například nákladní vozidlo se čtyřmi nápravami v emisní třídě 3 na úseku zaplatí mýtné ve výši 47 korun, ale průjezd dálnice je naproti tomu zpoplatněn 141 korunami,“ uvedla Ivana Kocánková, mluvčí města Lovosice.

Opravy na silnici u Kauflandu
Další dopravní omezení: Začala druhá etapa rekonstrukce Českolipské ulice

Na této silnici jsou také odpočívadla, která řidiči využívají pro nařízené přestávky a která na úseku D8 nalézt nelze, protože vede skrz chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Ve špičce tak projede po této silnici, která spojuje Lovosice s krajským Ústím nad Labem, až 75 kamionů za hodinu; za den je to až 825 nákladních aut.

Vzhledem k tomu, že se jedná o tranzitní mezinárodní spojku s Německem, zůstane silnice I/30 i nadále vedená jako silnice I. třídy. Na ní je možné v minimální míře pouze omezit vozidla s nákladem nebezpečným vodám.

„Zcela zapadl argument obcí, že jedna z podmínek udělení výjimky pro stavbu D8 v CHKO byla i možnost vymístění kamionové dopravy na dálnici,“ upozornil lovosický starosta.

Situaci řešilo město na jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic, Ústeckým krajem a policií.

Poslední úsek dálnice D8 byl otevřen v prosinci loňského roku. V jednom z úseků ho ale provázejí problémy s nestabilním podložím. U Prackovic je tak provoz sveden do jednoho jízdního pruhu.

Lovosičtí si v anketě vybrali nové logo města.
Město Lovosice má nové logo