Vyplývá to ze zveřejněného usnesení krajských radních i oznámení na úřední desce. V případě souboru Podřipsko a linky U6 (Lovosice - Teplice) jde o výkony v součtu necelého půl milionu kilometrů ročně, kraj u nich počítá s desetiletým kontraktem. U Šluknovska jde o 1,036 milionu kilometrů ročně, smlouva bude jen na čtyři roky.

České dráhy byly nakonec jediným zájemcem, kdo v poptávkovém řízení podal nabídku. „Zájem o zakázku vyjádřily také společnosti Arriva vlaky a GW Train Regio, ty ale nakonec nabídku nepodaly,“ oznámila mluvčí hejtmanství Magdalena Fraňková.

Vlaky budou stejné

České dráhy podle ní nabídky na všechny soubory v podstatě stávající vozbu: na Šluknovsko motorové jednotky 844 (RegioShark) a 642 (Siemens Desiro). V případě linky U6 půjde o RegioNovy, na Podřipsku motorové vozy řady 809. „Rozsah výkonů na Šluknovsku a U6 zůstává stejný, na Podřipsku jde o mírné navýšení,“ dodala Fraňková.

Cenu za kilometr zatím Ústecký kraj nezveřejnil. „Výše ceny je v tuto chvíli obchodním tajemstvím, navíc smlouva ještě nebyla uzavřena, není tedy ještě definitivní,“ dodala Fraňková.

Výbuch lodi v Lovosicích.
FOTO: V Lovosicích vybuchla loď, její majitel skončil s popáleninami v nemocnici

K podpisu smlouvy má dojít až v listopadu kvůli roční lhůtě takzvané prenotifikace, která uplyne v říjnu. Před uplynutím této lhůty není možné smlouvu uzavřít.

Ústecký kraj čeká od prosince letošního roku velký nástup alternativních dopravců. Na různé tratě vyjedou místo Českých drah vlaky RegioJetu a Die Länderbahn, nově se objeví také na lince Litoměřice - Most vlaky společnosti AŽD Praha.