VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Lovosické nádraží je bezpečnější

Lovosice - Tu nejmodernější techniku využívají výpravčí, signalista a operátorka lovosického nádraží. Lidem na stanici i cestujícím zajišťuje větší bezpečí.

7.9.2017 1
SDÍLEJ:

Nový řídící systém začali používat dispečeři na lovosickém vlakovém nádraží, kteří řídí dopravu na kolejích.Foto: Deník / Pech Karel

Část demontovaného zabezpečovacího zařízení, které tu donedávna sloužilo, nádražáci odvezou do Jihlavy. Využijí ho jako náhradní díly, na Vysočině totiž zabezpečuje provoz ještě starý, reléový typ zařízení.

„Systém je de facto stejný, pouze se zdigitalizoval,“ vysvětluje vrchní správce Správy sdělovací a zabezpečovací techniky Jiří Malík.

„Když teď výpravčí staví cestu, klikne na počítači na ikonku návěstidla, myší najede na kolej a ťukne prstem. Dřív na ovládacím panelu stiskl dvě tlačítka,“ dodává Malík.

KONEC VÝMLUV

Nové zabezpečení Esa 44 ochrání jízdní cesty, zaměstnance dráhy i cestující lépe než to staré. Levnější a jednodušší bude také jeho údržba.

Esa 44 má navíc vlastní diagnostiku. Hodnoty jako izolační odpor nebo průchodnost kabelů, které dříve musel změřit technik měřicím zařízením, automaticky ukládá.

Ovlivní to například i vyhodnocování dopravních nehod na železničních přejezdech. Řidiči se už nebudou moct vymlouvat, že na přejezdu nesvítila červená. Vyšetřovatelé všechny údaje ihned vytáhnou z počítačového archivu.

Ústřední stavědlo řídí železniční provoz na Lovosicku včetně vlečky Lovochemie a logistického centra, které patří nákladnímu dopravci ČD Cargo. Nově také přilehlé traťové úseky do Čížkovic, Bohušovic nebo Žalhostic. Štáb zatím sedí v malé provizorní kanceláři. Asi za měsíc se přestěhuje o patro výš, kde působil dříve. Dělníci odsud už vytrhali zařízení spojené se starým ovládacím pultem, teď musejí značně poškozené prostory opravit.

„Veřejnost nákladnou rekonstrukci vlastně nepozná, ale zabezpečovací zařízení tvoří alfu a omegu železničního provozu. Bez ní by to nešlo,“ říká náměstek přednosty provozního odboru Miroslav Kasa.

Zhotovitelé zakázky, firmy AŽD Praha a Monzas, ale v Lovosicích dělali i na novém kamerovém systému a sdělovacím zařízení. Díky tomu cestující informují o příjezdech a odjezdech vlaků na nádraží a nástupištích nové tabule.

Rekonstrukce trvala přes dva roky a spolkla víc než 600 milionů korun z peněz Evropské unie a Správy železniční dopravní cesty. Objekt samotného nádraží má prokouknout až po dvouleté rekonstrukci za 60 milionů.

Jaroslav Balvín

Autor: Redakce

7.9.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ilustrační foto.

Řidiči pozor: Dálnice D8 bude ve středu zavřená

Jakub Ševčík z Dubí na Teplicku stanul před Krajským soudem v Ústí nad Labem
5

FOTO: Mladík z Dubí zasadil své babičce 99 ran nožem

Naši prvňáci: Už zítra představíme žáčky ze ZŠ Bechlín a ZŠ Na Valech

Litoměřicko, Podřipsko - Projekt Naši prvňáci představuje každou středu třídy nových žáčků ze základních škol v regionu.

Roudnické vinobraní láká na rekordní účast vinařů i hudební program

Roudnice nad Labem - Víno, burčák, dobré jídlo a zábavu na třech hudebních scénách nabízí další ročník Roudnického vinobraní, které se ve městě pod Řípem uskuteční již v sobotu 23. září. 

Zahrada Čech láká davy. Nejlepší tvarohový dezert mají v Roudnici

Litoměřice – Od minulého pátku navštívilo zahradnický veletrh Zahrada Čech téměř 40 tisíc lidí. Je to o zhruba dva tisíce víc než loni, kdy výstaviště slavilo 40. narozeniny.

VIDEO: Lacko zaznamenal už jedenácté vítězství a s Vršeckým jasně kralují

Roudnice n. L. – Do konce evropského šampionátu truckerů zbývají poslední dvě zastávky – teď o víkendu ve Francii a za další týden ve Španělsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení