Slušnou přízeň diváků na velkobřezenském zámku i na trase Březno – Ploskovice a značný zájem majitelů auto veteránů i historických motorek měl letošní závod O pohár hraběte Chotka. Startoval od bývalého sídla slavného šlechtického rodu, na ploskovickém zámku si řidiči odpočinuli a vyrazili zpět rozkvetlou krajinou Českého Středohoří do Velkého Března.

NEJDE O RYCHLOST, ALE O ZRUČNOST

Motoristickou soutěž založili a organizují kastelán velkobřezenského zámku Miloš Musil a nadšenci z ústeckého Veterán Car Clubu AMK Česká brána. V tomto klání tradičně nejde o rychlost, ale o vědomosti či zručnost v často trochu „bláznivých" soutěžích. V Ústí na Střekově u parní vodárny soutěžící házeli granátem, v Třebušíně u zámku se strefovali svíčkami do staré pneumatiky a v Zubnicích u hřbitova házeli klínové řemeny na kůl.

O pohár hraběte Chotka jelo 36 motocyklů, z toho dvě slečny, a 28 aut. Většina jich byla české výroby, excelovaly nablýskané pragovky i bugatky či Tatara 57 z Děčína. Jel také Peugeot 1928, byl stejně starý jako historický hasičský vůz Laurin a Klement z Malečova. Krásný, rychlý a elegantní byl bílý americký vůz Auburn Speedster, replika z roku 1936 majitele Jaroslava Mayera z Teplic.

Chvíle před startem z Března zpestřoval nostalgický swingový koncert ústecké kapely Albis Jazz Band, hudba pro radost.

„I přes špatné počasí máme účast takřka stoprocentní. Jen jsme letos pro zpestření po deseti letech trochu pozměnili tradiční trasu. Nejeli jsme z Března rovnou přes kopec na Ploskovice, ale nejprve do Ústí nad Labem a odsud na Litoměřice," prozradil Daniel Skalnička, člen výboru VCC Česká brána.

Soutěž v kategorii starších vozidel vyhrál Ladislav Mareš, syn bývalého malečovského starosty Jaroslava Mareše a hasiče na Škodě 120, hasičském speciálu Laurin a Klement 1928. Další výsledky závodu se dozvíte v úterním Ústeckém deníku.

Děčínskem v sobotu projížděl vlak tažený parní lokomotivou, které fanoušci železnice přezdívají Papoušek.
FOTO: Papoušek potěšil nejen milovníky železniční nostalgie