Kvůli tomu od soboty už všechny vlaky směřující do České Lípy nahradily autobusy, které jezdí podle výlukového jízdního řádu. Plánované práce na snášení mostů cestující dál nijak omezit nemají. Naproti tomu instalace nových konstrukcí, které nahradí ty staré, si vyžádají i uzavírku silnice.

„V pondělí v noci od deseti hodin začnou práce na snášení mostu nad tratí Děčín – Všetaty v Žalhosticích," prozradil vedoucí projektu za společnost Chládek & Tintěra Jan Chlupsa. Zakázku vyhrálo sdružení celkem čtyř firem.

Ze strany od Lovosic trať vede přes potok Modla, silnici I/15, čtyři otvory v areálu Lovochemie, přes řeku Labe, její inundaci a v Žalhosticích se pak kříží s další tratí. Poslední z mostů nese označení SO 106, právě ten stavbaři zbourají jako první.

„V úterý 4. a ve středu 5. pak bude kolejový jeřáb postupně zdvihat a odvážet mosty z Lovochemie přes silnici E55 a Modlu," doplnil Jan Chlupsa.

„Například snášení mostu nad silnicí E55 u Lovochemie v Lovosicích se řidičů významně nedotkne. Bude to jen okamžik, než se konstrukce vytrhne. Usazování nového mostu už ale bude mít větší dopad. Od 21. srpna bude platit celovíkendová uzavírka silnice," informoval Chlupsa.

Hlavním cílem celé stavby je zvýšení traťové rychlosti ze současných 50 km/h až na 80, případně 90 km/h. Bourání a následně sešrotování tak čeká i velký ocelový most přes Labe, na kterém je nyní snížená rychlost na 30 km/h. Jeho snášení mají stavbaři naplánované v termínu od 5. do 14. srpna. „Most je sedmipolový. Některá pole sundají silniční jeřáby, ostatní budou demontována ze soulodí," upřesnil vedoucí projektu Chlupsa.

Výluka na železnici kvůli pracím potrvá do 29. října. Na rekonstrukci tak stavbaři mají necelé 3 měsíce. Nové ocelové konstrukce a betonové prefabrikáty si proto na staveništích připravili předem.

Součástí rozsáhlé rekonstrukce je rovněž oprava železničního svršku a zčásti i spodku, instalace nového zabezpečovacího zařízení nebo rekonstrukce zastávky Lovosice – závod, která se dočká nového nástupiště a osvětlení.