Služby ve svém areálu dlouhodobě trpí desítky automobilů, postrádajících zodpovědné majitele.

Odtahují všechny vraky z města
„Máme nařízené odtahy, všechna vozidla odvážíme k nám do areálu. Další řešení je už v rukou města,“ vysvětlil ředitel městských služeb Ivo Elman. Město sem posílá vraky i automobily překážející provozu a údržbě. Pokud jsou to staré ojetiny, nikdo se o ně nehlásí.

Auto si vyzvedne jeden z deseti
„U takových vozidel je minimální úspěšnost, že si pro ně lidé přijdou. Přestože majitele třikrát až čtyřikrát do roka obesíláme, vozidlo si vyzvedne tak jeden z deseti,“ říká velitel Městské policie Litoměřice Ivan Králik.

Problém je také s vozy, které zůstávají rozbité v ulicích města. „Pokud má vozidlo SPZ, není to podle města vrak i přesto, že je zjevně nezpůsobilé k jízdě,“ říká Ivan Králik. Taková vozidla pak nemůže policie z parkovišť dostat.

Vozidla bez značek zůstávají na místě dva měsíce. „Na odstavená auta dáváme oznámení a informace o vraku vyvěšujeme na úřední desku. Pokud majitel do dvou měsíců vrak neodstraní, necháme auto odtáhnout technickými službami,“ vysvětlil technik technických služeb města Václav Blecha. „Po dvou měsících necháváme vůz ekologicky zlikvidovat. Při likvidací se zjistí VIN kód vozidla, podle kterého dohledáme majitele. Ten dostane vše k úhradě,“ dodal Blecha.

Většinu vraků zlikvidují majitelé
Podle Václava Blechy se ročně na území města najde 10 až 15 vraků. Většinu z nich nakonec odstraní sami majitelé. „V jednom roce nám po městě cestovala tmavě červená Dacia. Měl v ní kutloch nějaký bezdomovec. Vždy když jsme dali výzvu na vozidlo, přeparkoval jinam, až nakonec z města zmizela docela, bylo to asi na pátý pokus,“ prozradil kuriózní případ Blecha.

Co nemá značky, je automaticky vrak
Nejednou se stalo také to, že technické služby považovaly za vrak vozidlo, zapsané v depozitáři. Taková vozidla musí ze zákona parkovat na soukromém pozemku.