VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skupina nadšenců získala po 16 letech historickou trať do Zubrnic

Zubrnice - Po šestnáctiletém vyjednávání získalo sdružení Zubrnické museální železnice do svého vlastnictví trať z Velkého Března do Zubrnic, která dříve pokračovala až do Verneřic a Uštěka.

10.12.2008
SDÍLEJ:

Členové občanského sdružení Zubrnická museální železnice měli v sobotu plné ruce práce. V Lovosicích připravovali osobní motorový vůz pro přepravu návštěvníků na vánoční jarmark v Ústěku.Foto: Karel Pech

Než se první cestující svezou po trati historickými vlaky, bude to však ještě nějakou dobu trvat. Amatérští železničáři začali o koupi vyjednávat v roce 1992 ještě s Československými státními drahami. Domluvili se však až nyní.

„Dosáhli jsme teprve prvního krůčku. Ještě to bude nějakou dobu trvat, než se historické vlaky na železnici rozjedou. Bude hlavně záležet na úřednících ministerstva dopravy,“ sdělil předseda Zubrnické museální železnice Martin Kašpar.

V budoucnu se návštěvníci podle Kašpara mohou těšit zejména na projížďku historickým vlakem z Ústí nad Labem do Zubrnic. Zbytek trati je připraven k realizaci různých projektů z oblasti cestovního ruchu.

Přesnou částku nezveřejníme
Občanské sdružení koupilo pětadvacet kilometrů trati od Správy železniční dopravní cesty. „Přesnou částku zveřejnit nechceme. Prozradíme jen, že je sedmimístná,“ podotkl Kašpar. Zhruba polovinu spolek uhradil z peněz, které si vydělal. Zbytek doplatili jeho členové.

Problémy se sběrači kovů
Amatérští železničáři řeší další problémy. Například se stále potýkají se sběrači kovů, kteří trať rozebírají. Spolek například při prohlídce trati na jaře v roce 2005 zjistil, že zmizel původní, deset metrů dlouhý kovový most.

„Naštěstí díky finanční krizi šla cena železa dolů. Doufáme, že se materiál nebude ztrácet jako doposud,“ uvedl Kašpar.

Skupina nadšenců obnovuje historickou trať Velké Březno – Zubrnice – Úštěk od roku 1993. Železnice tam byla postavena v roce 1890. Již v roce 1978 byla kvůli malému provozu uzavřena. O patnáct let později začala skupina převážně ústeckých příznivců železnice s její obnovou. Podařilo se jim již obnovit úsek z Velkého Března do Zubrnic.

Autor: Radek Nohl

10.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Vavrinec se narodil
 Nikol Martinovské a Janu  Vavrincovi z Lovosic 22.2.  v 0:15 hodin v Litoměřicích  (3,49 kg a 51 cm).
18

ANKETA, FOTOGALERIE: Právě jsme se narodili

Karel Krejza

Karel Krejza bude jedničkou na krajské kandidátce ODS

Dětský domov v Dlažkovicích získal sociální automobil

Dlažkovice – Zdejší dětský domov, ve kterém žije na 60 obyvatel, se neobejde bez automobilu, kterým personál dopravuje děti ke spojům nebo přímo do školy, ale také k lékaři a za dalšími službami a záležitostmi.

AKTUALIZUJEME

Vítr poráží popelnice a přemišťuje stánky. Do kraje se řítí orkán

Ústecký kraj - Na Ústecko míří orkán a rychlost větru bude dosahovat až 130 km/h. Meteorologové vydali varování, které platí pro celé území republiky až do odvolání.

Kraj chce v Lovosicích novou výjezdovou budovu záchranky

Lovosice - V Lovosicích by měla vzniknout nová výjezdová základna záchranné služby. Rozhodli o tom na zasedání krajští zastupitelé.

Větší komfort pro cestující: Nádraží projdou opravami

Ústecký kraj – Hned několik velkých oprav nádraží na Litoměřicku, Děčínsku či Teplicku připravuje Správa železniční a dopravní cesty. Nejdražší bude oprava nádraží v Teplicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies