VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skupina nadšenců získala po 16 letech historickou trať do Zubrnic

Zubrnice - Po šestnáctiletém vyjednávání získalo sdružení Zubrnické museální železnice do svého vlastnictví trať z Velkého Března do Zubrnic, která dříve pokračovala až do Verneřic a Uštěka.

10.12.2008
SDÍLEJ:

Členové občanského sdružení Zubrnická museální železnice měli v sobotu plné ruce práce. V Lovosicích připravovali osobní motorový vůz pro přepravu návštěvníků na vánoční jarmark v Ústěku.Foto: Karel Pech

Než se první cestující svezou po trati historickými vlaky, bude to však ještě nějakou dobu trvat. Amatérští železničáři začali o koupi vyjednávat v roce 1992 ještě s Československými státními drahami. Domluvili se však až nyní.

„Dosáhli jsme teprve prvního krůčku. Ještě to bude nějakou dobu trvat, než se historické vlaky na železnici rozjedou. Bude hlavně záležet na úřednících ministerstva dopravy,“ sdělil předseda Zubrnické museální železnice Martin Kašpar.

V budoucnu se návštěvníci podle Kašpara mohou těšit zejména na projížďku historickým vlakem z Ústí nad Labem do Zubrnic. Zbytek trati je připraven k realizaci různých projektů z oblasti cestovního ruchu.

Přesnou částku nezveřejníme
Občanské sdružení koupilo pětadvacet kilometrů trati od Správy železniční dopravní cesty. „Přesnou částku zveřejnit nechceme. Prozradíme jen, že je sedmimístná,“ podotkl Kašpar. Zhruba polovinu spolek uhradil z peněz, které si vydělal. Zbytek doplatili jeho členové.

Problémy se sběrači kovů
Amatérští železničáři řeší další problémy. Například se stále potýkají se sběrači kovů, kteří trať rozebírají. Spolek například při prohlídce trati na jaře v roce 2005 zjistil, že zmizel původní, deset metrů dlouhý kovový most.

„Naštěstí díky finanční krizi šla cena železa dolů. Doufáme, že se materiál nebude ztrácet jako doposud,“ uvedl Kašpar.

Skupina nadšenců obnovuje historickou trať Velké Březno – Zubrnice – Úštěk od roku 1993. Železnice tam byla postavena v roce 1890. Již v roce 1978 byla kvůli malému provozu uzavřena. O patnáct let později začala skupina převážně ústeckých příznivců železnice s její obnovou. Podařilo se jim již obnovit úsek z Velkého Března do Zubrnic.

Autor: Radek Nohl

10.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Turisté - ilustrační foto.
1

Turisté vyrazí na jarní putování kolem Lovoše

Ilustrační foto.

Zatímco si žena zkoušela boty, zlodějka ji obrala o kabelku

Při nehodě kamionu s automobilem se zranili dva lidé

Roudnice nad Labem - Ve středu 26. dubna došlo těsně před polednem k dopravní nehodě kamionu a osobního vozidla v Roudnici nad Labem.

Litoměřice na Spartě selhaly. Věřím, že si to kluci srovnají v hlavách, burcuje Vobecký

Litoměřice – Takhle by to nešlo. Futsalisté Gardenline Litoměřice po bezkrevném výkonu prohráli na Spartě 2:4 a stav čtvrtfinále je srovnaný 1:1. Pokud Severočeši chtějí urvat mečbol, budou muset v pátečním domácím mači přidat.

Důchodci v Ústeckém kraji musí vyžít s jedenácti tisíci

Litoměřicko – Jedenáct tisíc tři sta. Taková je průměrná výše starobního důchodu v Ústeckém kraji, se kterou musí senioři každý měsíc vyžít. Zatímco třeba pětašedesátiletá Lenka z malé vesnice na Litoměřicku bere zhruba o dva tisíce méně, než je okresní průměr, jejímu muži, rovněž důchodci, přistane od státu na účtu každý měsíc bezmála 15 tisíc.

Lovosický přívoz Tramín je již v provozu

Lovosice – Lovosický přívoz s názvem Tramín příznačným pro vinařskou oblast vyjel letos poprvé 21. dubna, den po svém spuštění na vodu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies