VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budyňští chodci by mohli být ochráněni již příští rok

BUDYNÉ NAD OHŘÍ - Chodci a cyklisté, kteří míří z Budyně nad Ohří do místní části Břežany a naopak, by mohli být ochráněni již v příštím roce. Město totiž nechává zpracovat projektovou dokumentaci pro výstavbu nového mostku přes Malou Ohři.

23.10.2007
SDÍLEJ:

Současný historický kamenný most přes Malou Ohři neposkytuje chodcům a cyklistům dostatečnou míru bezpečí právě ve chvílích, kdy tudy projíždí těžké nákladní automobily. Foto: Miroslav Valeš

„Chtěli bychom mít kompletní projekt včetně stavebního povolení do konce března příštího roku, tak abychom mohli žádat Státní fond dopravní infrastruktury o dotaci na stavbu mostku,“ přiblížil současný stav záměru výstavby mostku starosta Budyně nad Ohří Petr Medáček.

Důvodů, které vedly představitele města k rozhodnutí vybudovat lávku pro pěší a cyklisty je hned několik. Především je to stále hustší doprava, jež projíždí přes historické centrum Budyně nad Ohří. Dále je to svými rozměry již nevyhovující současný kamenný most přes Malou Ohři. O tom svědčí i mnohé šrámy, které v nedávno zrekonstruované stavbě dlouhodobě způsobují těžké nákladní automobily.

Ty také nejvíce zatěžují samotnou Budyni nad Ohří. Město v nedávné době nechalo provést měření, jehož výsledkem bylo číslo šest tisíc. Přesně tolik automobilů denně projede městem.

Podle starosty Petra Medáčka přibližně třicet procent z tohoto údaje jsou nákladní vozidla. Na opraveném kamenném mostu, který je státem uznanou památkou, dokonce došlo k několika kolizím – nejčastěji právě kamionu a cyklisty.

Do stavby mostku je zahrnuto i vybudování chodníku, jenž by vedl k lávce z obou stran. Navíc bude stavba umístěna na pozemcích několika majitelů. „Jednání s majiteli dotčených pozemků probíhají. Velkou část jich máme již za sebou s úspěšným závěrem,“ říká starosta. Předpokládaná cena mostku a okolních chodníků je podle něj okolo 9 milionů korun.

„To je ale pouze velice hrubý odhad. Tato částka se může ještě značně změnit. Například na základě stanoviska památkářů. Ti by mohli například požadovat nějaká speciální opatření,“ vysvětlil Petr Medáček.

„Termín uvedení do provozu nové lávky si netroufám odhadovat. Snažíme se, aby postup z naší strany byl co nejrychlejší. Vše bude záviset na toku finančních prostředků. Teď je pro nás aktuální příprava projektové dokumentace,“ sdělil Deníku již dříve Josef Bittner, místostarosta Budyně nad Ohří.

23.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dům dětí a mládeže Rozmarýn otevře opět přes 60 kroužků

V Račicích bylo ve středu zahájeno MS v rychlostní kanoistice.
AKTUALIZOVÁNO
16

Mistrovství i hon na medaile začíná. „Chci tady vyhrávat!“ vzkázal Dostál

Z honosné vily zbyly obvodové zdi

Litoměřice - V 19. století si u Litoměřic postavil své sídlo velkostatkář. Teď je to ruina.

Pod silnicí u „autobusáku“ narazili stavaři na popílek

Lovosice – Práce na autobusovém nádraží v Lovosicích opět postoupily o kus dopředu. Dělníci na staveništi bourají stávající konstrukce a pokládají nové vrstvy vozovky. Narazili ale také na problémy.

Litoměřická NEJ: Nejuctívanější obránce Filipín v Evropě

Litoměřice – Vydejte se s litoměřickým muzeem na unikátní prohlídky města a okolí. Při dvaceti zastaveních poznáte osobnosti, místa a události, které nenajdete v turistických brožurách o pamětihodnostech města, ale kterým přesto patří přívlastek NEJ. V tištěném Litoměřickém deníku i zde (v plné verzi) na našich stránkách vám je společně s historikem Martinem Krskem postupně představíme. Dnes díl druhý.

FOTO: O chmel ze severu Čech je opět zájem

Litoměřicko - Odbyt chmelu se ustálil. Po letech, kdy pěstitelé nevěděli, zda sklizené „zelené zlato“ prodají za slušnou cenu, se trh stabilizoval.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení