VYBERTE SI REGION

Vypluje Titanic opět vstříc svému osudu?

Není asi mnoho lidí, kteří by nikdy neslyšeli o námořní katastrofě, jež se udála před 101. lety a při níž zahynulo více než 1500 cestujících. Řeč je o Titanicu.

19.6.2013
SDÍLEJ:

Známý australský miliardář Clive Palmer se rozhodl postavit dokonalou repliku Titanicu společnosti White Star Line, a to na základě stejných plánů původního plavidla. Foto: mediaservis

Díky mnoha filmovým zpracováním si můžeme udělat představu o zkáze této „nepotopilné" lodi, která vyvolává mrazení v zádech i po tolika letech. Podle informací zahraničních agentur by do čtyř let měl začít brázdit oceány Titanic II. Je to bláznovství nebo odvaha podnikání?

Známý australský miliardář Clive Palmer se rozhodl postavit dokonalou repliku Titanicu společnosti White Star Line, a to na základě stejných plánů původního plavidla. Stejné tedy budou použité materiály či výzdoba v kajutách. Cestující tu najdou turecké lázně nebo i z filmu známé velké schodiště. V rámci co největší autentičnosti na lodi nebudou dokonce ani televize a internet. Na druhou stranu dojde na moderní technologie, jako je třeba klimatizace nebo pohon nejmodernějšími dieselovými motory.

Milion za kabinu

Cestující, kteří se rozhodnou první plavby Titanicu II zúčastnit, by měli zažít atmosféru doby před sto lety, takže i oděv by měl odpovídat roku 1912. A chybět nebude ani tehdejší rozdělení na společenské třídy – první, druhou a třetí. Pohyb však už nebude tak striktně zakázán, za příplatek se pasažéři z nižších tříd mohou jít podívat do vyšších.

Loď má v roce 1916 přeplout Atlantik, a to za šest dní. A bude o plavbu zájem? Krátce poté, co se první zprávy o tomto záměru dostaly do světa, projevilo více než 40 000 lidí zájem o lodní lístky. Jsou i tací, kteří nemají problém zaplatit 750 000 až milion dolarů za kabinu.

Titanic II a I
- Nová „nepotopitelná" loď tentokrát nepopluje z Evropy, ale odstartuje ze Šanghaje v Číně, poté bude následovat Southampton v Anglii a cílovým místem by měl být New York.

- Titanic II mají postavit v loděnicích společnosti CSC Jinling Shipyard v Číně a provozovatelem bude Blue Star Line miliardáře Cliva Palmera. Podle plánů by nová loď měla pojmout 2600 pasažérů (z toho 900 členů posádky), na palubě bude připraveno 18 motorizovaných člunů s nosností 150 osob a k tomu dva rafty pro 400 lidí.

- Až na počet pasažérů by měly být parametry obou lodí téměř shodné. Titanic z roku 1912 stál 7,5 milionu dolarů, cena nového není zatím známá.

- Původní Titanic měl 20 člunů (14 pro 65 lidí, čtyři pro 47 lidí a dva pro 40 lidí) pro 2200 lidí.

- Titanic si nechala postavit společnost White Star Line a v té době byl největší zaoceánskou lodí s délkou téměř 270 metrů, výškou 53 metrů a váhou zhruba 40 000 tun.

Autor: Ludmila Veselá

19.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Výtěžkem z tříkrálové sbírky pomůže litoměřická farní charita potřebným

Pohřešovaná Michaela Patricie Muzikářová.
7

Prohlédněte si poslední snímky pohřešované Míši. Pátrání je zatím neúspěšné

Pekárna Petra Kohna funguje v ulici 5. května v Litoměřicích už desátý rok

Litoměřice – Přestože lidé chodí nakupovat základní potraviny na další týden či měsíc do supermarketů, za čerstvým zbožím denní spotřeby chodí do svého obchůdku. K těm nejvíce oblíbeným patří litoměřické Pekařství Kohn. Letos už desátým rokem nabízí jeho majitel Petr Kohn pečivo v ulici 5. května, v roce 1990 začínal u svého otce na nedalekém Mírovém náměstí.

Litoměřičtí obyvatelé budou moci rozhodovat o rozpočtu

Litoměřice – Obyvatelé Litoměřic se budou moci opakovaně zapojit do rozhodování o využití části peněz z městského rozpočtu. Radnice tak podruhé přistupuje k nové formě zapojování veřejnosti do rozvoje města, kterou je tzv. participativní rozpočet.

Hostem on-line rozhovoru byla Lenka Holovská ze Správy a údržby silnic

Ústecký kraj - Hostem on-line rozhovoru byla Lenka Holovská ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje. Ptali jste se na vše, co vás o problematice údržby komunikací zajímá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies