Do regionálního kola soutěže pro začínající podnikatele s názvem Rozjezdy roku 2014 se letos přihlásilo celkem 14 projektů a odborné porotě začala práce. V ní má své zastoupení také Deník. Porotci po prvním kole ohodnocení jednotlivých projektů v on-line systému podle předem daných kritérií, které skončí 13. dubna, se sejdou tváří tvář s autory nejlépe ohodnocených projektů. Ještě tento měsíc.

Krajské finále se uskuteční v rámci semináře pro začínající podnikatele 24. dubna v Hotelu a restaurantu Větruše v Ústí nad Labem. Cílem zasedání poroty v tento den je vybrat regionální vítěze soutěže na 1. až 3. místě ve všeobecné kategorii a určit 1. místo ve studentské kategorii.

O semináři

Semináře při Rozjezdech roku jsou zdarma a nejdůležitější zpráva je, že se jich může zúčastnit každý. Na tom ústeckém je k dispozici ještě 8 volných míst.

Jak to bude na Větruši ve čtvrtek 24. dubna vypadat? „Začneme ráno v 8.30, po zahájení si vyslechnete témata workshopů a něco o prezentujících, poté se představí účastníci a porotci. V rámci inspirativních Příběhů Rozjezdů roku vystoupí Kamila Jahodová, která v roce 2011 vyhrála 2. místo v Ústeckém kraji se svým projektem textilní manufaktury Fraise. Po příběhu se budete moci v klidu seznámit nad šálkem kávy, proto si doma určitě nezapomeňte své vizitky, letáky apod. Rozjezdy roku jsou o budování komunity, výměně zkušeností, rozhodně tedy nepodceňte tuto příležitost. Následně na vás již budou čekat lektoři na jednotlivých workshopech," popisuje Petra Pavičová, manažerka projektu Rozjezdy roku T-Mobile Czech Republic, a.s. Společnost T-Mobile je pořadatelem této soutěže.

O projektu

Projekt Rozjezdy roku se zaměřuje na podporu začínajících regionálních podnikatelů, zejména těch drobných. Jde o projekt telekomunikační společnosti T-Mobile Czech Republic, a. s., který realizuje v rámci své strategie společenské odpovědnosti.

Hlavním cílem je podpořit podnikatele v začátcích jejich podnikání, aby jejich projekty nejen přinášely zisk, ale zároveň prospěly i svému okolí, doplnily službu, která v místě chybí, přispěly k zaměstnanosti.

„Každý má šanci postavit se na vlastní nohy, ať jde o mateřské centrum s kavárnou, nebo o studenta, který si při škole otevře internetový obchod. Víme, že začátky jsou těžké a nadšení nestačí. Soutěžící chceme proto podpořit nejen našimi produkty, ale také znalostmi a zkušenostmi, které o úspěchu často rozhodují. Začínající podnikatelé si obvykle komerční poradenství na špičkové úrovni nemohou dovolit, a často se tak dopustí zbytečných chyb, proto tady pro ně jsou naši zaměstnanci a zástupci našich odborných parnterů," uvádí k projektu Petra Pavičová.

Rozjezdy roku pořádají již několik let soutěž o hodnotné ceny. Odměňují se vždy tři výherci z každého regionu, nově od roku 2013 navíc i ve studentské kategorii. Výherci získají balíčky poradenských, telekomunikačních služeb a produktů a marketingový balíček pro rozvoj firmy.

Zároveň se bezplatně můžou již před samotnou soutěží hlásit do regionálních seminářů, kde budou probírána témata úzce související s životaschopným podnikem, tedy: marketing, podnikatelské myšlení, PR a obchodní komunikace.

Rokem 2014 vstupuje tento úspěšný projekt již do 4. ročníku. Jde o postupně zavedenou akci, která přitahuje pozornost médií a stále více soutěžících.

Projekt pomáhají realizovat silní a zkušení partneři, kteří vnášejí do seminářů a soutěže nejen finance, ale i své zkušenosti.

O účastnících

Zúčastnit soutěže Rozjezdy roku se mohou fyzické i právnické osoby podnikající na území České republiky. Nesmí však svou činnost vykonávat jako hlavní déle než 12 měsíců před registrací do soutěže. Je možnost přihlásit se i s nápadem. Tito soutěžící však budou, v případě výhry, vyzváni, aby doložili dokumenty potvrzující zahájení jejich podnikání.

Registrované projekty se nejprve utkají na regionální úrovni. První posouzení porotců je čeká při on-line hodnocení, kde jsou stanovena kritéria: celkové posouzení úrovně projektu, komunitní rozměr projektu (přínos pro okolí), originalita a inovativnost, proveditelnost a v neposlední řadě životaschopnost.

„Po on-line hodnocení dojde ke sečtení bodů získaných od všech porotců. V tento moment dostaneme deset nejlepších projektů a vznikne tzv. shortlist se šesti až osmi nejlepšími projekty," popisuje Petra Pavičová.

Předkladatele těchto projektů lidé z týmu Rozjezdů roku obvolají, protože získávají možnost předstoupit se svým projektem před porotce.

Výherci regionálních kol jsou vyhlašováni na závěr seminářů, které se uskuteční v jednotlivých regionech. Do finálového hlasování postupují výherci z prvního místa v každém regionu.

Finálové celostátní on-line hlasování proběhne opět podle předeslaného harmonogramu, proto sledujte kromě internetových stránek www. rozjezdyroku.cz i Facebook soutěže.

Celostátním výhercem soutěže Rozjezdy roku se pak stane ten účastník, který získá nejvíce hlasů veřejnosti. Na toho samozřejmě čekají další hodnotné ceny, nezanedbatelná je ovšem i publicita, která může být velmi nápomocná při propagaci a budování image podniku.