„Jsem na to zvědavý. V Indii jsem ještě nebyl a nikdy by mě nenapadlo, že bych tam někdy závodil. Indii jsem si nikdy nespojoval s truck racingem. Docela se tam těším, ta zima už je dlouhá," směje se Vršecký, který je plný očekávání.

Čtvrtý ročník Tata Motors T1 Prima Challenge bude hostit formulový okruh Buddh International Circuit u Nového Delhí, který patří k nejnovějším a nejmodernějším na světě a jehož výstavba spolkla podle odhadu 400 milionů amerických dolarů.

„Závody tahačů se tam jezdí už několik let, ale moc o tom nevím. Říkám si, že se nechám překvapit. Určitě to nebude tak kvalitní technika jako na evropském poháru, spíš to bude podobné čínskému šampionátu," přemýšlí Vršecký. „Když jsem jel loni v Číně, tak tam přijeli Indové a bavili jsme se o tom. Jsem zvědavý, jaké to tam bude."

ROZVÍJÍ TRUCK RACING PO CELÉM SVĚTĚ

Vršecký, který už ukončil kariéru v Evropě, má letos v plánu objet i čínský šampionát. „V Číně pojedu s Phoenixem a pokusíme se o obhajobu titulu. Diskutovalo se o tom, že by se šampionát rozšířil do Indonésie, ale v kalendáři jsem žádný závod neviděl. Spekuluje se, že by se jel v listopadu jeden závod buď v Indonésii, nebo Thajsku. Do pár let by z toho mohl být asijský pohár."

Organizátoři ME tahačů jednají o možné účasti evropských pilotů i v podnicích v Americe a Brazílii. „Před pár lety jsme v Brazílii byli a dokonce jsem se tam svezl s autem brazilské legendy Felipa Giaffona. My jsme s nimi spolupracovali, chtěli pomoct s motorem, ale potom se to zaseklo. Uvidíme, jestli se to teď posune někam dál. Něco se rozjíždělo i v Americe, ale nevím, jestli se to povedlo," krčí rameny Vršecký.

Roudnický rodák je rád, že může pomáhat rozvíjet truck racing po celém světě. „Mě to baví. Oni začínají a já se do toho umím vžít. Prošli jsme si tím a známe slepé uličky. Víme, jak závody v Číně zrychlit, aniž by se to zvrhlo do finančního nesmyslu jako v Evropě. Můžeme mluvit nejen do techniky, ale i do pravidel, podle kterých by se mělo závodit, aby zůstala atmosféra a bylo se na co koukat. Vyřešené to mají v Brazílii, kde jsou on-line přenosy ze závodů. Mají to zpracované tak, aby to bylo zábavné pro lidi a ne jen pro organizátora jako v Evropě," říká Vršecký, který coby šéf konstruktér Buggyry připravuje dva tahače na novou sezonu ME.

„Máme připravené komponenty, které chceme vyzkoušet. Testování máme rozdělené na dvě fáze tak, abychom byli schopní se připravit, vše vyhodnotit a znovu se do toho opřít."