Konec dobrý, všechno dobré. Anebo chcete-li to nejlepší na konec.

Když už se zdálo, že českým truckerům nebude souzeno na domácím okruhu v Mostě zvítězit, zjevil se na špici posledního závodu David Vršecký z Buggyry a se svým „Big Boyem" si neohroženě dojel pro obhajobu prvenství.

Šampion z Roudnice tak v poslední možný okamžik zajistil pro české barvy vítěznou trofej. A o to šlo při závodech mistrovství Evropy tahačů v Mostě především!

„Jestli by to mělo být tak, že když už bedna, tak první místo, tak to by nemuselo být špatné," smál se rozjařený Vršecký, český hrdina.

(O mistrovství Evropy tahačů v Mostě čtěte zde)

David Vršecký z Buggyry si v Mostě dojel pro pohár za vítězství.Davide, mít možnost oslavit vítězství s domácími fanoušky, to je vždy něco speciálního, že?

Je super zakončit víkend vítězstvím, zvlášť před domácími fanoušky. V Mostě je to jiné než na ostatních okruzích. Ta podpora fanoušků je tady cítit. Když projíždíš první zatáčkou pod svahem a přes všechno to soustředění a ten neuvěřitelný kravál v autě slyšíš, jak lidi  fandí a ženou tě dopředu, tak to je prostě úžasné. A navíc, když se povede dojet do cíle na prvním místě, to je úžasný pocit.

Po smolné sobotě, kdy vás po čtvrtém místě v prvním závodě vyřadil v další jízdě Bösiger, jste neztrácel naději a věřil jste, že můžete v neděli uspět. To se nakonec vyplatilo…

Věděl jsem, že máme rychlé auto, které dokáže konkurovat nejrychlejším MANům, což je dobré. Že mě Bösiger připravil nejspíš o bednu, to mu ani nemám za zlé, jsou to závody. Jestli to byl úmysl nebo ne, to ať si každý domyslí sám. Byl jsem v klidu, protože jsem věděl, že pokud nebude nějaký problém, tak auto bude rychlé a umí dojet na bednu nebo dokonce vyhrát. To mě nechávalo v klidu. Kluci ale museli dělat až do tří do rána, aby auto bylo provozuschopné. Neděle byla výborná a vcelku v pohodě jsem si dojel pro první místo.

Lacko byl dvakrát druhý a posbíral o deset bodů víc, vy jste ale zvítězil. Co má podle vás větší hodnotu?

Bral jsem to jen jako jeden víkend z deseti a jestli bude mega dobrý, nebo mega blbý, tak pořád to je jeden z deseti. Akorát je blbý, že je to zrovna doma… Bodově to není žádný zázrak, ale nebýt té soboty, kdy jsem nedojel, tak mohlo být o osm bodů víc, což by bylo bez problémů. Na druhou stranu, kdyby mi před Mostem někdo řekl, že budu startovat z třetího místa a přede mě se dostane jen Hahn s Albacetem, tak bych si klepal na čelo a řekl mu, že tohle není v Mostě možné.  Technologické výhody pro MANy a ztráty pro nás jsou v Mostě největší. Byl jsem smířený, že MANy neskutečně poletí a pro nás to bude něco kolem pátého místa. My jsme ale udělali jeden z největších skoků dopředu oproti loňsku. Jsem nadšený, jak moc jsme zrychlili. Doufám, že zbytek sezony bude ve stejném duchu.

David Vršecký z Buggyry si v Mostě dojel pro pohár za vítězství.Pořád vás může hnát vidina konečného třetího místa, co? I když ztráta na Östreicha narostla tři podniky před koncem šampionátu na 24 bodů…

Stejně jako já jsem v Mostě nedojel, tak to se může stát každému, klidně znovu i mně. Tomu bych se chtěl vyvarovat a sbírat body. Uděláme všechno pro to, aby zbytek sezony byl dobrý. Čekají nás moje oblíbené okruhy Zolder, Jarama a LeMans, které mám rád, a autu sedí, tak by to nemuselo být špatné. Nějaká šance tam je. Ale i když by to nakonec bylo čtvrté nebo páté místo, tak to budu brát tak, že přede mnou jsou jen nejlepší tovární MANy. Těší mě, že celkem jednoduše válcujeme renaulty, tedy tým s obrovskou podporou fabriky a nevídaným rozpočtem. Z toho jsem hodně nadšený.

Kdyby se vám povedlo narušit hegemonii MANů a vměstnat se zpátky na pódium, to by se rovnalo skoro zázraku, že?

Za třetí místo bych byl moc rád, bylo by to úžasné. Tahle sezona je fakt tak obtížná, a pokud by se nám to povedlo, tak pro mě by to bylo těžší než zisk titulů z let 2008 a 2009. Je to tak nabité, do pěti desetin se nás vejde víc než pět, což na takhle velká a těžká auta je neuvěřitelné. Jedenáct nebo dvanáct jezdců už letos vyhrálo. Ukaž mi sport, kde se tohle stává. Třeba sedmnáctiletý Maďar Major vyhrál letos už dva závody a to jede první sezonu. To není jen tak. Je to o maličkých chybičkách.