Závody v Misanu budeme sledovat! Sledujte Deník!

Už není čas na experimenty. Evropský pohár tahačů zvedá oponu. Bude plný novinek, nových pravidel, netradičně se na premiéru půjde v italském Misanu.


K favoritům ostře sledovaného seriálu bude patřit ambiciózní roudnická stáj Buggyra. Titul obhajuje její elitní pilot, dvojnásobný šampion David Vršecký.
Misano nepatřilo v minulosti k jeho oblíbeným destinacím, avšak situace se poněkud mění. Loni tam slavil celkové vítězství a se stejnými ambicemi vyráží směr pobřeží Jadranu i letos.


„Kdysi jsem se ptal Gerda Körbera, který okruh má nejraději. Odpověděl, že preferuje ty, na kterých vyhrává, tak jsem se dle toho zařídil,“ potvrdil na stránkách svého týmu David Vršecký těsně před odjezdem do dějiště konání závodu.


„V posledních třech letech jsem v Misanu vždy vyhrál alespoň jeden pohárový závod, takže to tam začínám mít celkem rád. Pokud vyhraji i letos, budu moci v souvislosti s Misanem hovořit o lásce,“ dodal zkušený závodník, který má za sebou rušné léto plné příprav, testování a naplněných rekordů.


„Udělali jsme dost práce, přesto očekávám hodně náročnou sezonu a pokud celkově skončíme na stupních vítězů, budu to považovat za ohromný úspěch,“ prohlásil Vršecký.


Závodní inženýr Buggyry Robin Dolejš sice Misano zatím nemiluje, z historicky prvního úvodu šampionátu právě na tomto okruhu má ovšem radost. Loni se začínalo v Assenu, předtím tři roky v Barceloně.


„I když je okruh v Misanu technicky náročnější, než tomu bylo v minulých letech, pořád se řadí do kategorie těch jednodušších, na kterých se jezdí na hraně speedlimiteru. Svým profilem se podobá Mostu, kde jsme v rámci testování zajížděli slušné časy. Nový motor by neměl být hlavně v nízkých otáčkách vystaven takovému opotřebování, jako tomu bude v následujících dvou závodech na okruzích Albacete a Nogaro. Misano nám dodá potřebná data, takže budeme mít necelý týden na jejich aplikaci do praxe,“ dodal Dolejš.


Už první klání napoví, zda Baggyra pro triumfy dojede.