VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Past na kolejích: Osobní vlak naštěstí nevykolejil

Ústí nad Labem - Osobní vlak směřující přes Ústí do Děčína narazil ve večerní tmě na překážku. Došlo k rozpojení vlaku a ten se automaticky zastavil. Vlak nevykolejil, nikdo nebyl zraněn. Nehoda se stala v Bílině v neděli v 19.20 hodin.

13.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

V tom okamžiku se k železniční stanici Bílina blížil osobní vlak 6869. Najel na neviditelnou překážku.

Byla jí pneumatika na koleji vyztužená betonovými deskami s armaturou. To vše bylo zabalené do černé silonové bundy, aby nástraha nebyla na kolejích vidět. Byla to doslova past na vlak.

„Překážka byla položena na koleje, aby došlo k vykolejení vlaku. K tomu naštěstí nedošlo. Pouze po nárazu bylo zničeno spojení vzduchového potrubí a rozpojen napájecí kabel. Vlak automaticky zastavil. Jednalo se o klasickou soupravu složenou z lokomotivy a tří vagónů. Ve vlaku v tom okamžiku bylo asi 20 cestujících. Nikdo nebyl zraněn,“ uvedl Josef Kříž, přednosta regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy ČD v Ústí nad Labem.

K útoku došlo na vlak jedoucí z Mostu do Děčína. Policie ihned zahájila vyšetřování. Jde o velmi znepokojivou událost, protože se jednalo o úmyslnou překážku na kolejích. Mohla vést k tragédii. Došlo k záměrnému obecnému ohrožení.

„Původně se objevila v neděli po jednadvacáté hodině zpráva, že v Bílině vykolejil vlak, ale nedošlo k tomu, protože se lokomotivě podařilo rozdrtit betonový panel. Tedy lokomotiva projela betonem a přes pneumatiku. Pokud by překážka byla v jiné poloze, mohla vychýlit lokomotivu z kolejí. Rychlost vlaku v okamžiku střetu mohla být kolem 40 kilometrů v hodině, protože vlak se blížil ke stanici. Pokud by nástraha byla umístěna na kolejích dál od stanice, vlak by na překážku vjel rychlostí až 80 kilometrů v hodině,“ dodal Kříž.

V osmdesátikilometrové rychlosti by vykolejení vlaku s nevinnými cestujícími a obsluhou vlaku bylo vysoce pravděpodobné.

Nehoda se stala u vjezdového návěstidla, tedy ještě na nádraží, a tak ostatní vlaky místo objíždějí po ostatních kolejích.

Autor: František Roček

13.2.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zahradnický a ovocnářský veletrh Zahrada Čech 2017, jen první den navštívilo několik tisíc návštěvníků. Bylo z čeho vybírat a na co se dívat.
32

Značku Regionální potravina získalo osm výrobků

Jiráskovy sady v Litoměřicích.
16

Máte rádi Jiráskovy sady? Hlasujte pro ně v anketě

FOTO: Hasiči cvičili na lodi Cargo Gallery

Litoměřice - Ve čtvrtek večer proběhlo taktické cvičení profesionálních hasičů z Litoměřic, Lovosic a dobrovolné jednotky z Litoměřic.

Tvrzník: Začali jsme bez systému lítat nahoru a dolů

Frýdek - Místek - Po dvou výhrach hokejisté Stadionu Litoměřice narazili. Ve Frýdku - Místku podlehli 5:3 a v tabulce WSM Ligy jim patří sedmá příčka. 

Po dálnici D8 u Prackovic teď mohou řidiči půl roku jezdit ve všech pruzích

Ústecký kraj /FOTOGALERIE/ – Na jaře čeká prackovickou estakádu další betonování. Přijde na 50 milionů korun, bude trvat zhruba půl roku.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Ústecký kraj - Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení