Kamenitá stráň uprostřed lesa. Tak nyní vypadá silnice mezi Brocnem a Chudolazy na Štětsku. Podle starosty Štětí mohou za rozdrcení komunikace padesátitunové kamiony se dřevem, jejichž řidiči si tudy zkracují cestu do cíle – do štětské papírny. Do papírny, která má spojení s hlavními železničními tratěmi po obou březích Labe a která leží také v těsné blízkosti řeky.

Zmiňuji to, protože nejde o místo, které by bylo odkázáno jen na automobilovou dopravu. Naopak, jde o místo, které přímo vybízí k tomu, aby byla využita železniční a lodní doprava, tyto alternativy jsou ostatně pro objemnou a těžkou přepravu ideální.

Velké množství zbytečných a těžkých kamionů není problém jen těchto obcí. Své o tom vědí například v Žalhosticích a dalších vesnicích v regionu. Co je špatně? Podle některých politiků je to postoj Ministerstva dopravy ČR, které železniční a lodní nákladní dopravu málo zvýhodňuje. Tématu se rozhodně budeme dále věnovat.

Kompetentní úředníci, politici a firmy by se měli zamyslet, jinak je tato silnice jen první v řadě totálně zničených, protože ani po umístění zákazu vjezdu kamiony jednoduše nezmizí, jen se přesunou jinam a vytvoří další „slavnou“ silnici, kterou svět neviděl…